Goedenavond allemaal,
Wederom allemaal hartstikke bedankt voor de reacties! Bij deze laat ik even weten wat het is geworden, en waarom.
Omdat ik enerzijds een racefiets, anderzijds een vakantiefiets wilde was een gravelbike voor mij een compromis. Echter liggen mijn doelen op korte termijn niet zozeer op het meenemen van veel bagage, en voor een stevige gravelbike betaal je al snel veel geld en zit je toch met een compromis (in mijn geval tenminste). Vroeg of laat wil ik enerzijds veel bagage mee kunnen nemen, en anderzijds lekker snel een rondje kunnen fietsen savonds en heb ik het beiden eigenlijk net niet. Daarom heb ik gekozen voor een Cube Attain SL, een racefiets.
De tocht die ik langs de Schotse Hooglanden ga maken dit jaar (als het door mag gaan) doe ik samen met iemand die ook een racefiets rijdt. We slapen niet in een tent dus daarom wil ik gaan bikepacken, oftewel met klitteband speciaal daarvoor gemaakte tassen aan mijn racefiets binden en het liefst zo min mogelijk meenemen. Dan heb ik een racefiets, en kan ik qua bagage genoeg meenemen voor nu. In de toekomst, wanneer ik langere reizen wil gaan maken met meer bagage ga ik me oriënteren op een fiets die wél stevig genoeg is om voor- en achter tassen te kunnen dragen op rekjes. Deze aankoop stel ik dus even uit. Zo heb ik precies wat ik nu wil en hoef ik nu geen compromis te maken. Als ik naar Duitsland, België of eventueel nog een daaraangrenzend land wil doe ik dat lekker op de racefiets.
Ik heb het blaadje De Wereldfietser besteld dus mijn avonturen kunnen beginnen!