Hij is al gereserveerd
Vermoed niet voor haar
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Vanmiddag nog niet. Mooie reclame zo'n topic hier.
Doen. Leuke fiets, maat lijkt OK, en als je het niets wordt kan je hem ongeveer aan dezelfde prijs verkopen, of misschien een beetje lager.Anne80 schreef: ↑zo 01 mar, 2020 22:17Zag vandaag deze:
http://link.marktplaats.nl/m1520254771? ... nt=app_ios
Slimme zet, lekker meters maken
Als een rechte bovenbuis geen problemen oplevert zou ik voor een herenframe kiezen, toch een stijver geheel door de constructie met twee driehoeken.
Flinke afschrijving.... Wel een mooie fiets. Maar er staan nu wel meer fraaie bikepacking opties op Marktplaats nu, met onder andere ook een Fargo en een Pilot. Genoeg gebruikt te kiezen voor dat bedrag op dit moment.bdr schreef: ↑zo 01 mar, 2020 23:31
Er staat hier vandaag een nieuwe fiets in aanbieding op het forum die omgerekend 1,275€ per kilometer heeft gekost, vind ik treurig.
Dat lijkt me een mooie fiets voor dat geld, maar je kunt helaas niet zien wat er nog aan moet gebeuren of binnenkort moet gebeuren; dat zit misschien prima in de prjis, maar dat is op de foto's niet precies te zien. Het lijkt alsof er met het stuur wat is gedaan, er iets is afgehaald. Wat duidelijk is, is dat de banden die er op zitten te dik zijn voor de spatborden, er zit maar eenpaar millimeter tussen. Als ze heel netjes gemonteerd zijn kan het nu misschien wel, maar dat duurt niet lang. Ik denk niet dat de fiets met deze banden is gekocht.Anne80 schreef: ↑zo 01 mar, 2020 22:17Zag vandaag deze:
Gezien de staat van het frame -- nergens een krasje te zien -- en de velgen -- nauwelijks slijtage -- denk ik dat dit met deze fiets best zal meevallen.Leon schreef: ↑ma 02 mar, 2020 15:36Dat lijkt me een mooie fiets voor dat geld, maar je kunt helaas niet zien wat er nog aan moet gebeuren of binnenkort moet gebeuren;Anne80 schreef: ↑zo 01 mar, 2020 22:17Zag vandaag deze:
Met het stuur is niets mis, het is alleen niet horizontaal gemonteerd, of de stuurpen stond oorspronkelijk vlakker en is dan rechter gezet zonder het stuur te draaien.
Dit lijken Schwalbe Big Apple's in maat 50mm, achteraan is ruim voldoende plaats, zie foto.Leon schreef: ↑ma 02 mar, 2020 15:36Wat duidelijk is, is dat de banden die er op zitten te dik zijn voor de spatborden, er zit maar eenpaar millimeter tussen. Als ze heel netjes gemonteerd zijn kan het nu misschien wel, maar dat duurt niet lang. Ik denk niet dat de fiets met deze banden is gekocht.
Je moet je niet bang laten maken door Leon, hij komt altijd met het Worst Case Scenario af.
Hallo Jurr,Jurr schreef: ↑ma 24 feb, 2020 11:10Let ook op de maximaal mogelijke bandbreedte. Bij 26 inch zul je vaak sneller tot 50mm, soms 60mm breed of zelfs meer kunnen monteren. Bij 28 inch is dat pas iets van de laatste tijd.
Ik startte op 37mm, ging toen naar 60mm voor en 55mm achter, en via 60mm voor&achter nu bij 76mm breed.
Klopt, op een Kona Unit kun je vanaf modeljaar 2018 een band in 27.5x3.0 kwijt. Plek voor spatborden is er met 3.0 banden daar nog wel, al zit er aan de achterkant achter de trapas geen schroefmogelijkheid. Met wat creativiteit vast wel wat op te vinden als je zou willen, maar in mijn geval vind ik mijn bikepacking zadeltas al genoeg spatbord.Velotraumer schreef: ↑wo 04 mar, 2020 10:05
Door het lezen op het forum begrijp ik dat je oa een Kona rijd. Is dit het frame waar 76mm in past? En kun je dan nog spatborden kwijt? Zo nu en en dan kijk ik ook rond naar frames geschikt voor bredere banden, wat me in de nabije toekomst wel wat lijkt. Zit nu op 60mm in een santos2.6.
Een surly (bijv karate monkey) vind ik ook interessant met 27,5 wielen, maar ik weet zo niet welke bandenmaat dit frame toelaat.
Met mijn 27.5x3.0 heb ik gewoon een 73mm/113mm Shimano BB-UN55 met vierkante trapas. Ook een 135mm QR achternaaf, al is er door de sliding dropouts wel de mogelijkheid om die te wisselen naar bijvoorbeeld Boost.