Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kabel tang - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kabel tang

Ik heb die van rose, https://www.rosebikes.nl/rose-cc-20-cable-cutter-553640 , werkt goed, 20€.
Hier een foto van mijn nijptang met de bramen in de bek, voor de deur van mijn schuur. Helemaal dankzij de hardnekkige fietskabels....
Het bordje Cycle Store bevond zich eerder op de fietsenhok van de jeugdherberg in Cambridge (UK).

Nijptang met bramen.jpg
Martin E. van Doornik schreef:
wo 19 feb, 2020 10:28
Hier een foto van mijn nijptang met de bramen in de bek
Je hebt staal in verschillende hardheden hè?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 19 feb, 2020 10:28
Hier een foto van mijn nijptang met de bramen in de bek, voor de deur van mijn schuur. Helemaal dankzij de hardnekkige fietskabels....
Tja, 't is niet moeilijk deze tang weer een beetje te fatsoeneren, daar zou ik eens mee beginnen.
Misschien is het niet de beste nijptang, ze zijn - zeker als je ze bij de kringloop haalt - niet duur ... wellicht vind je een betere.
Mijn ervaring is dat de knipwerking met een welgemikte tik van de hamer afdoende is, en dat je dan niet meer bramen krijgt als wanneer je de tang gebruikt waarvoor hij meestal wordt gebruikt (spijkers uit hout trekken, scharnieren richten, etc.).
Zit de tang eenmaal vol met bramen, dan knipt ie natuurlijk niet lekker meer terwijl ie voor timmerwerk nog steeds voldoet.
Heb donderdag bij bike24 een shimano tang gekocht.

Betaalde inclusief €6,50 verzendkosten €39,50.

Bij hollandbikeshop betaal je €57

Mario
Het blijft vreemd dat Nederlandse webshops (bijna) altijd duurder zijn dan Duitse of Engelse webshops.
mavave schreef:
do 13 feb, 2020 21:25
Felco C7 is kwalitatief ook goed.
Je koopt zo'n ding één keer + het is hobby, dus prijs lijkt me voor veel mensen weinig relevant wanneer je veel zelf sleutelt.
Geweldig ding, heb hem ook :D