Ik vloog terug van vliegveld Toulon-Hyeres, na eerst per trein daar naartoe te zijn gereisd vanuit Lyon, dus dat is nog sneller vanuit Avignon. Een prettig klein vliegveld pal aan het strand waar het fietsvervoer-vriendelijke Transavia op vliegt. Ik vloog naar Rotterdam.Wim schreef: ↑wo 05 feb, 2020 11:28Ik heb een verwante vraag als het mag. Ik ben van plan in mei naar de Middellandse Zee te fietsen. Terug moet ik dan met de trein vanaf Avignon. Omdat de kans erg klein is dat ik het terug naar Groningen in een dag ga redden denk ik er over halverwege een nachtje in Parijs te kamperen. Zijn er ervaringen met campings in de buurt van het Gare de Lyon? De volgende dag kan ik dan rustig naar het Gare du Nord fietsen en vervolgens de trein naar huis nemen.
Wat betreft een eventuele camping bij Parijs/Gare de Lyon: ik kan Camping Paris-Est aanraden, heel dicht op een metrostation, en vlakbij het centrum van Parijs/Bois de Vincennes. Ik stond er een keer ivm met autopech, en het viel me alles mee gezien de locatie. Echt prima voor een nacht of wat.