Er gaat géén trein van Bergen naar Maubeuge. Dat kan niet. Er was wel een verbindingsboog, maar die is totaal overwoekerd en alles is verroest.derdekeer schreef: ↑wo 18 dec, 2019 09:14Hoe vind je die TER's van Lille naar Parijs? De site van SNCF stuurt me altijd naar de TGV .Georg schreef: ↑wo 18 dec, 2019 07:52Het moeizame gedoe met de fiets en de trein heeft er bij mij afgelopen oktober toe geleidt, toen ik een paar dagen door de Alpen wilde fietsen, dat ik uiteindelijk mijn fiets achterin mijn auto heb gelegd en naar Lindau aan de Bodensee ben gereden, de auto bij een camping geparkeerd en zo een ronde door Zwitserland, Italië en Oostenrijk heb gefietst.
Maar nu ben ik nog steeds nieuwsgierig naar het Waarom van fietsen tussen Bergen en Maubeuge als daar een trein rijdt. Heb je ook geen last van de unheimische omgeving.
Overigens zie ik, als ik op de site van SNCF kijk bij de afdeling "TER", dat de reistijd van Lille naar Parijs de helft is (ruim 3 uur met een half uur overstap in Amiens) van die vanuit Maubeuge. Maubeuge lijkt dus een weinig aantrekkelijk vertrekpunt voor die route.
De trein van Bergen gaat naar Aulnoye. Dat is een station vanaf Maubeuge in de richting Parijs.
Er gaan twee treinen per dag
Om 6:15 vanaf Bergen is ongunstig
Om 17:06 vanaf Bergen
Aankomst 17:33 in Aulnoye
Vertrek 17:53 in Aulnoye
Aankomst 19:41 Paris-Nord.
Ongustige tijd voor aansluitende verbindingen, tenzij je in Parijs overnacht.
Dat is zo weinig reizigers in de trein van Bergen naar Aulnoye zitten, komt natuurlijk ook door het tijdstip en het korte stukje.
Zou meer kunnen zijn als er een trein komt van Brussel naar Parijs over de oude lijn via Bergen, Quevy en Aulnoye.
Wellicht in 2021 met de FlixTrain.