door
math » zo 27 okt, 2019 21:36
Shadow schreef: ↑zo 27 okt, 2019 20:50
Wat dus nu 4 onzinnige posts opgeleverd heeft - Michelin is, helaas, op dit moment geen speler van formaat in het toerbandensegment, misschien wel op mtb vlak - daar heb ik geen ervaring mee - maar voor op straat is het vooral erg zwaar zie ik, 1350 gram voor een 47-622 band is nou niet echt licht...
Ik weet niet welke posts je hier meetelt, maar toch niet die van mij, hoop ik. Mijn posts gingen vooral over de technische competentie van Michelin, mede naar aanleiding van jouw opmerking :
Michelin is een logge dino die fietsbanden erbij doet, meer niet. Ontwikkelingsbudget is vrij onbekend op hun fietsafdeling.
Dat is dus niet waar.
Met jouw achtergrond op het gebied van auto- en motorbanden, zou je kunnen weten dat de grip op een winters wegdek vooral afhangt van de hysterese-karakteristiek van het rubbermengsel bij lage temperatuur en van
sipes. Zulke sipes heeft Michelin op een knappe manier in het profiel van hun StarGrip
fietsband verwerkt. Sipes zijn trouwens ook wat de Continental Winter Contact zo'n goede grip op sneeuw geeft.
Het verwondert mij dat het noemen van de Michelin StarGrip zulke onbenullige reacties oproept. Het is alsof het dorpsplein opgeschrikt wordt door een nieuwe speler.
Dit topic profiteert van inhoudelijke argumenten. Ik verwacht niet dat Leon geïnteresseerd is in een verklaring waarom radiaalbanden op fietsen geen succes zijn, getuige zijn honende emoticon, maar een uitvoerigere toelichting staat
hier. Eco-competities spelen zich vooral af op lange rechte wegen. Daarvoor weet Michelin dan banden
hors concours te maken.