Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aantal kilometers per dag - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Aantal kilometers per dag

Zover gefietst heb ik nog niet, maar meestal stond alleen de volgende camping vast, en ongeveer de kleine stadjes waarlangs we zouden komen. In bijvoorbeeld de Betuwe hebben we zo vaak stukken langs de Linge route gefietst, en in Belgie volgden we ook delen van een route. Het onverwacht vind ik altijd erg leuk, maar we zaten inderdaad ook wel eens op minder leuke wegen, foutje!

Misschien dat wanneer je in een bepaalde tijd ergens naartoe wilt fietsen een route wel handig is omdat je dan (ik tenminste) een wat beter idee hebt hoeveel km het is, en je dus beter kunt plannen hoelang je erover zou fietsen.

Trouwens weer on-topic: de laatste fietsvakantie zaten we op ruim 80 km per fietsdag, waarin we uitgingen van 12 km per uur gemiddeld, inclusief pauzes (dan ben je dus zo'n 7 uur per dag onderweg van camping tot camping). Voor ons was die 12 km lekker te fietsen, waarbij we tussen de midddag uitgebreid lunchten, ook dingen bekekeken en boodschappen deden en meestal een 'fietsgemiddelde' hadden van iets boven de 20 (behalve op 1 stuk langs het water toen we harde tegenwind hadden...)
De keren daarvoor weet ik niet precies, maar dat zal ongeveer 70 zijn geweest (op een fiets met versleten kogellagers trouwens nog een best end :wink: )

Alvast veel plezier!

Groet,
Maurits

Merken jullie ook dat alleen fietsen in een veel groter daggemiddelde resulteert dan met 2 of meer?

Op zich natuurlijk logisch omdat pauzeren e.d. in je 1tje niet zo leuk is dan met meerdere personen. Ik maak dan ook bij alleen fietsen weinig en korte pauzes... moet mezelf dwingen om te stoppen bijna (of het moet een heel mooi plekkie zijn :)).
Zelfde geldt trouwens met bewegwijzerde routes: omdat je niet hoeft te zoeken blijf je veel meer in het zadel dan dat je steeds op een kaart moet zoeken.

Moet dus nog ff wat verzinnen om relaxter aan te doen in m'n 1tje ;)