Additionally, paste this code immediately after the opening tag: grondzeil met of zonder weekmaker? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

grondzeil met of zonder weekmaker?

Volgens mij is De Tovenaar meer een Alchemist :wink: Het is best mogelijk dat er tegenwoordig minder weekmakers worden gebruikt, maar in de winkel waar ik werk hebben we er nog zeker mee te maken (i.v.m. veiligheid van bewaren van kunstwerken), dus verdwenen is het zeker niet! Verder is Aquafolie van Bever toch gewoon een zeer licht en sterk product dat zeer geschikt is als grondzeil. Nee, ik heb geen aandelen in Bever (heb er wèl ooit gewerkt), maar ik spreek uit ervaring.
Hier nog een interessant stukje over de weekmakers, oftwel de zgn. ftalaten:
http://www.greenpeace.nl/campaigns/gift ... n/ftalaten

Mocht je tentzeil poreus zijn geworden dan komt dit waarschijnlijk door het hoge gehalte van weekmakers in het regenwater :cry:

Spironski schreef:Volgens mij is De Tovenaar meer een Alchemist :wink: Het is best mogelijk dat er tegenwoordig minder weekmakers worden gebruikt, maar in de winkel waar ik werk hebben we er nog zeker mee te maken (i.v.m. veiligheid van bewaren van kunstwerken), dus verdwenen is het zeker niet! Verder is Aquafolie van Bever toch gewoon een zeer licht en sterk product dat zeer geschikt is als grondzeil. Nee, ik heb geen aandelen in Bever (heb er wèl ooit gewerkt), maar ik spreek uit ervaring.
Nee ben geen alchemist maar bij het RIVM gewerkt waar ik veel te maken had met recycling van kunststoffen en afval in het algemeen. Ik ontken ook niet dat ze niet meer bestaan. En ik gebruik ook zelf het Bever folie omdat deze gewoon licht spul is en lang meegaat. ;-)
Spironski, je werkt toch niet in een buitensportzaak van een concurrent van Bever? :lol:

Haha, nee hoor! Ik werk al een tijd niet meer in een buitensportzaak. Ik ben beeldend kunstenaar en heb een bijbaantje in een winkel voor kunstenaarsbenodigdheden. Dat ligt toch wat dichter bij mijn beroep en verdient beter (maar stel je er toch niet teveel vanvoor) :D

De tovenaar schreef:Het zou heel goed kunnen dat de grondzeiltjes en landbouwplastic in het verleden van PVC werden gemaakt.
dat moet dan voor ca. 1985 zijn geweest :)
Leon

Nou, ik ben toch voor het landbouwplastic gegaan, zover ik in de winkel kon nagaan is het PE, na een stukje in de vlam te houden brande dit zeer schoon weg.... Ik vind het leuk huis tuin en keuken middeltjes te gebruiken dan alles "speciaal" van de buitensportzaak.

En ook wel aardig om te lezen dat er nog meer wereldfietsers hier in het dorp wonen :D

Bert,
Is er al iets meer bekend over waar het gepubliceerd wordt??? In welk blad en wanneer???
Groet, Rena :wink:

renaw schreef:Bert,
Is er al iets meer bekend over waar het gepubliceerd wordt??? In welk blad en wanneer???
Groet, Rena :wink:
Vandaag heb ik ook het artikel in het tijdschrift gelezen, erg interessant!!Belangstellenden kan ik evt een scan van het artikel sturen.

Ik heb interesse in het artikel!!!
Ik heb dat artikel ook graag :D.

Ehhm, ik denk dat er een heleboel mensen wel geïnteresseerd zijn, ik wel in elk geval! Hoe/waar kunnen we het lezen?

Spironski schreef:Ehhm, ik denk dat er een heleboel mensen wel geïnteresseerd zijn, ik wel in elk geval! Hoe/waar kunnen we het lezen?
Dat was dus een geslaagde 1 april grap van Bert
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Twee maanden voor datum??? Tjeeses! Hoe ziek moet je zijn?! :D