Hoi, dank voor jullie reacties en tips!
Wat ik dan niet snap van Garmin is dat ze die "regendruppel-update" kennelijk niet aanbieden voor Garmin 600 gebruikers, terwijl dit naar mijn idee een erg vergelijkbaar apparaaat is. Zoiets vind ik behoorlijk irritant. Ook had ik voordat ik het apparaat kocht op de Garmin website gelezen over resistieve vs. capacitieve schermen. Maar daar staat dus niets over het niet funcitoneren bij regen over:
https://support.garmin.com/en-NZ/?faq=f ... zpoArpSPb5
De Bever verkopers zeiden alleen dat het nieuwere Oregon 600 scherm "veel beter" was dan de Oregon 450: 7 jaar verbetering van technologie" aldus de verkoper. Toen ik hem vroeg naar resistief en capacitief bleef hij stil. Wat een flut zaak is Bever sport: veel dure spullen maar kennelijk geen kennis daarvan. Als de verkoper direct hier op had gewezen had ik vermoedelijk de Oregon 600 nooit gekocht.
Ik ga nog even rustig nadenken wat ik doe: nog een tijdje verder met de oude Oregon 450, een Montana is nog een optie, maar wel groot en vooral erg prijzig (!), een eTtrex ZONDER touch want de eTrex touch kan zo te zien ook al niet bij regen gebruikt worden...