Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vallende fietstas - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vallende fietstas

Revanho schreef:
di 01 jan, 2019 22:48
Bridgestone SM schreef:
di 01 jan, 2019 11:35
Leon schreef:
di 01 jan, 2019 11:21
Een probate oplossing is ook om een grote tas bovenop de achtertassen te leggen. :D
Een heel grote toilettas ?   :?:   :shock:
Het gebruik van een Ortlieb Rack Pack of een roltas of het dwars op de fietstassen neerleggen van de tent is voor mensen die veel bagage meenemen helemaal niet uitzonderlijk. Ik vind het vreemd dat jij er iets vreemds van maakt.

1º - het was met een zekere glimlach geschreven
2º - ik zie wel zo beladen fietsen, maar ik mijn ogen is het topzwaar en staart-lastig

En ... als je hoort/leest wat onze voortassen aan reacties oproepen ... dan mag ik toch wel een tegen-grapje maken ??

Qua luchtweerstand zijn voortassen geen bonus (behalve in het geval dat je helling af niet alsmaar wilt remmen). Qua luchtweerstand is een dwarse roltas oid ook geen bonus.

Groeten BSM

PS   Het enige wat wij van Ortlieb hebben is een teiltje, en dat is een geweldig ding.
BSM maakt hier volgens mij een verwijzing naar eerdere berichten in het topic over een volgepropte achtertas, waar niet duidelijk is wat de vrouw erin doet, een van de reacties was een grote toilettas...

Ik weet niet waarom er zo op BSM wordt gereageerd (elders ook). Maar dat is hiet Off-topic, sorry.
Leon schreef:
di 01 jan, 2019 19:58
Hans Keesom schreef:
di 01 jan, 2019 19:54
Een heel mooie tas die ik tegenkwam

https://nl.pinterest.com/pin/727190671060392513/
Er zit gewoon een gat in waardoor het naar binnen regent, kan het nog idioter?
https://www.happybicycle.pt/wp-content/ ... ERS_06.jpg
Ik zei dat ie mooi was, niet dat ie waterdicht was ;-)
Ik doe altijd op de drager een paar slagen zwarte ducktape ter breedte van de haken. Beschermt de drager, helpt tegen rammelen en als je het dik genoeg aanbrengt moet je de klemmen met de hand aanduwen en blijft alles mooi hangen en kan ook niet gaan schuiven.
Japio schreef:
za 05 jan, 2019 10:22
Ik doe altijd op de drager een paar slagen zwarte ducktape ter breedte van de haken. Beschermt de drager, helpt tegen rammelen en als je het dik genoeg aanbrengt moet je de klemmen met de hand aanduwen en blijft alles mooi hangen en kan ook niet gaan schuiven.
Heb ik destijds ook gedaan. Maar bleek bij mij niet robuust genoeg. Misschien kwam dat doordat ik grijze Duct tape gebruikte. Tuinslang zit er nu al 10 jaar zonder problemen op. Lekker lelijk geel.
Heel vervelend en erg gevaarlijk. Heb in alle vakanties en reizen dit nog nooit meegemaakt, ondanks de meest idiote afdalingen en type ondergrond. Zelf heb ik oude Vaude tassen en heb de gewoonte de strap die van de achterkant naar het midden van de tas loopt altijd te gebruiken om de tas vast te snoeren aan de dragers, zowel achter als voor. Het dient twee doelen: bij eventueel losschieten blijft de tas redelijk op de plek en voorkom je een potentiële doodsmak, maar ook kunnen jongens en meisjes op scooters niet in een beweging je tas van de fiets afrukken. De handeling is heel eenvoudig en kost nauwelijks extra tijd. De huidige tassen van zowel Vaude als Ortlieb hebben nog steeds die straps dus ik adviseer deze te gebruiken als extra zekerheid.