Daar had ik ook nog niet aan gedacht, juiste binnenband is ook belangrijk idd. er zijn heel goede kunststoffen bandenlichters, waarmee je echt kracht kunt geven en soms moet ik ze toch ook gebruiken bij het monteren van een stugge marathon plus band, maar heel voorzichtig aan mag dat ook heus, het is geen ramp, zolang het hopelijk goed blijft gaan met de binnenband idd. ik houd het altijd wel aan, om bij aluminium velgen absoluut geen metalen bandlichters te gebruiken, die gebruik ik alleen voor rvs schothorst velgen. Mooi iig dat het is gelukt uiteindelijk
Ik denk dat het probleem meer het dikke velglint was. Zolang je binnenband tijdens het over de velgrand trekken van de hieldraden er niet tussen zit kan het immers geen probleem opleveren. Wel komt een dikke binnenband er eerder tussen klem te zitten. maar dat is een kwestie van opletten.
Metalen bandenlichters zijn uiteraard geen probleem, maar ik heb lang geleden wel diverse malen de bramen en krassen van de velgrand weg moeten vijlen voordat ik ontdekte dat de metalen bandelichters die schade veroorzaakten.
Ik ben blij voor OP dat het drama nu opgelost is want rijden met een band waarvan je weet dat een lek je een afmattende stoeipartij met de bandenlichters gaat opleveren is niet leuk.