Een optie zou ook kunnen zijn om een tweedehands, veel oudere Brooks te kopen. Wanneer die geen al te rare vorm heeft aangenomen kun je daar goed op fietsen met als voordeel dat je een betrouwbaarder onderstel hebt.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Theoretisch, zij het dat de bijna alle brookszadels uit die tijd die tweedehands worden aangeboden in erbarmelijke staat verkeren, en bovendien van het type met dubbele rail.
Het is zeker niet mijn bedoeling om je richting Brooks te duwen. Je beslist zelf. Maar op voorhand een Brooks of een dikhuidig lederen zadel uitsluiten, lijkt me geen goed idee.Ik heb nog steeds geen reden gevonden om voor Brooks te gaan
Dat zou ook zinloos zijn. Ik heb veel verschillende brookszadels gehad waaronder ook een paar met een dun dek, terwijl het gewoon een b66/b67 was. Grappig genoeg ging een van die dunne dekken heel lang mee. Leer als natuurprodukt varieert nu eenmaal in kwaliteit en als de koeien constant zijn dan dan de inkoper toch nog de dekken van een slechte looier inslaan in plaats van de goede, al dan niet toevallig.Ed kettingvet schreef: ↑di 18 sep, 2018 12:25Wat ik niet weet is, zoals in dit topic reeds aangegeven (post 21), wat is dik leder ... vind die info niet bij de meeste zadels.
Dat zijn alle lederen zadels wel een beetje.
De kwaliteit van de Brooks zadels is er niet echt meer op vooruit gegaan, anders zouden de problemen m.b.t. tere punten onderkant zadel al lang moeten opgelost zijn.Leon schreef: ....... Brooks want die doen al jaren niks anders dan de kwaliteit optimaliseren voor verkoop en teren op hun oude naam.