door
_Peter_ » vr 04 okt, 2019 16:13
Mijn camera, een Nikon D50 met 18-250 all in one zoomlens (begin daar geen discussie over alsjeblieft) heeft in zijn leven (al bijna 15 jaar) al de nodige slechte wegen voor zijn kiezen gehad, het grootste deel van die tijd in een stuurtas met camerainzet, en de rest in diezelfde camerainzet in een trunkbag (op een afgeveerd achterwiel).
Ik heb in die tijd niets van mechanische slijtage vast kunnen stellen. Eén keer wel een vreemd iets meegemaakt dat doordat de lens niet goed in de passing zat de camera met de melding kwam dat de accu leeg was, door een truuk toe te passen is dat inmiddels verholpen en heeft zich ook niet meer voorgedaan. Degene die de oplossing bedacht heeft krijgt hiervoor wel een pluim want die lag nu niet direct voor de hand.
Om terug te komen op de tas, zolang deze enigszins afgeveert aan het stuur hangt, zoals bij de ortliebs, loopt het met schade oplopen wel los is mijn ervaring. Een directe montage van een tas aan het stuur zoals bij bikepacking wordt toegepast zorgt er wel voor dat die vering (hoe weinig ook) wegvalt.