door
CarlW » do 16 aug, 2018 20:41
Decathlon heeft me een nieuwe GPS gegeven.
Op 27 juli heb ik het toestel binnengebracht hier in Anderlecht, met aankoopbewijs dd 3/03/2016. D-man schrijft me een reçuutje en de Etrex gaat in een doos, recht naar Garmin, zegt hij me. Vorige week krijg ik telefoon uit Antwerpen van de aankoopdienst van Decathlon met de vraag wanneer ik het toestel heb aangekocht. Doe mijn hele verhaal opnieuw en de aankoopdienstman legt me de "refurbished"-politiek van Garmin uit. Hij kan of wil echter geen bedrag noemen, waardoor het moeilijk discussieren is, Een mailtje van hem naar Garmin zou daar binnen de paar dagen uitsluitsel over moeten geven. Kwartier later staat er out of the blue een berichtje van de aankoopdienst op mijn telefoon dat ze "er hier nog één gevonden hadden" en dat het (nieuwe) toestel op mijn naam naar de winkel in Anderlecht zal worden gestuurd.
Ik geef dit maar mee om te zeggen dat het hele geval nogal chaotisch is afgehandeld, dat mijn defecte Etrex nooit bij Garmin is geraakt en dat ik het raden heb naar de reden waarom de aankoopdienst plots beslist heeft om me een ander toestel te sturen. Overigens bleek er in Anderlecht uiteindelijk een Etrex 20 en geen 20X voor me klaar te liggen, zodat er nog wat over en weer geloop nodig was om het helemaal rond te krijgen. Ik had graag Garmin's naverkoopdienst eens gehoord over de kwetsbaarheid van het pookje of het rubber er omheen, maar kan uiteraard niet klagen over hoe het uiteindelijk is afgelopen. Even heb ik er aan gedacht om de mindere autonomie voor lief te nemen en up te graden naar een pookloze GPSMAP, maar dat toestel blijkt (vreemd genoeg) ook nog eens een slechtere schermresolutie te hebben. Dus maar weer voor de pook gekozen, en hopen dat hij nu wat langer meegaat.