Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Amsterdam... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsen in Amsterdam...

Ik heb 2x per week door Amsterdam gefietst naar mijn werk. Mijn route was vrij goed te doen, alleen achter CS bij de pont langs even druk. Het tijdstip dat je rijdt maakt veel uit, als ik om 8:30 reed was het vol spits en een enorme drukte, om 9:30 was het al een heel stuk rustiger en goed te doen.

Het stuk stationplein/damrak is eigenlijk vooral een gekkenhuis.
Fedor schreef:
za 02 jun, 2018 10:32
Dit vond ik wel een duidelijk (en confronterend ;)) filmpje:
http://schlijper.nl/180508-00-1741-kort ... raat.photo
En dan hebben we het nog niet eens over de scooterrijders die overal dooreen komen denderen.
Ik vind het nog een tamelijk overzichtelijke chaos want er zijn weinig voetgangers, auto's, scooters, bestelbusjes, marktkramen die op straat staan, werkzaamheden en vrachtauto's en ik zie ook niet echt spookrijders of voetgangers die als een kip zonder kop (=blind) over straat lopen. Ook is het zo druk dat de snelheidsverschillen erg klein zijn en de snelheid op zich al laag. Daarnaast is er ook een duidelijke voorrangssituatie die op zich een basis geeft. Kortom: dit is een fietsersituatie en de rest is te gast.
Dat een heleboel mensen de tering naar de nering zet is duidelijk een kwestie van noodzaak, anders zouden ze er nu nog staan.
In Amsterdam fietsen is betrekkelijk eenvoudig, prettig is iets anders. Fiets mee met het overige verkeer en leer anticiperen. Stoplichten en andere gangbare regels zijn hieraan ondergeschikt. Het wordt lastig wanneer je je aan de regels wilt houden.
Friso* schreef:
ma 04 jun, 2018 12:36
Het wordt lastig wanneer je je aan de regels wilt houden.
Tja da's nu net het punt ;) Zal ik me ff overheen moeten zetten :roll:
Fedor schreef:
ma 04 jun, 2018 12:53

Tja da's nu net het punt ;) Zal ik me ff overheen moeten zetten :roll:
Ik denk dat jouw route nog meevalt, op stukje Koningsplein & CS na. :wink:

Edit, zie nu je aanpassing in het tweede overzicht waar je deze punten vermijdt, dan valt het wel mee. Goed te doen.