Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Die lopen waarschijnlijk (lees: vast en zeker) zo stroef dat je fietsplezier snel bedorven zal worden.Martin E. van Doornik schreef: ↑za 02 jun, 2018 19:33Waarom kunnen die aandrijfriemen niet gemaakt worden van dezelfde supersterke kwaliteit als distributieriemen van auto's? Die van mijn Dacia Logan is pas vervangen na 175.000 kilometer!
Hoelang heeft het geduurd voor we fietsverlichting hadden die lang heel bleef?Martin E. van Doornik schreef: ↑za 02 jun, 2018 19:33Waarom kunnen die aandrijfriemen niet gemaakt worden van dezelfde supersterke kwaliteit als distributieriemen van auto's? Die van mijn Dacia Logan is pas vervangen na 175.000 kilometer!
Als het de grote fabrikant Continental al niet lukt om de manco's van hun riem goed in te schatten, hoe zou een eenling als Christophorus dat dan kunnen? Aandrijfriemen zijn één van de kerncompetenties van Continental.
Stel dat er 2000 fietsenmakers zijn in NL, dan zou elke fm per jaar 15 gebroken kettingen zien langskomen. Lijkt me toch niet onwaarschijnlijk?Leon schreef: ↑zo 03 jun, 2018 22:38Als dan op een suffe ikeafiets zonder bochtenmakende derailleur 11 van de 6000 riemen breken nog voordat die dingen een paar jaar oud zijn dan is er volgens mij getalsmatig toch echt wat mis. Als iedereen in nederland zo'n fiets had dan braken er dus, even vermenigvuldigen, meer dan 30000 en dan ben ik heel voorzichtig in mijn schatting want de sterkste kerels m/v hebben nu geen ikeafiets plus de gemiddelde leeftijd van een fiets op straat is veel groter.
Hoogst interessant, maar je hebt daar kennelijk geen gegevens van.Just Koen schreef: ↑ma 04 jun, 2018 00:33Stel dat er 2000 fietsenmakers zijn in NL, dan zou elke fm per jaar 15 gebroken kettingen zien langskomen. Lijkt me toch niet onwaarschijnlijk?Leon schreef: ↑zo 03 jun, 2018 22:38Als dan op een suffe ikeafiets zonder bochtenmakende derailleur 11 van de 6000 riemen breken nog voordat die dingen een paar jaar oud zijn dan is er volgens mij getalsmatig toch echt wat mis. Als iedereen in nederland zo'n fiets had dan braken er dus, even vermenigvuldigen, meer dan 30000 en dan ben ik heel voorzichtig in mijn schatting want de sterkste kerels m/v hebben nu geen ikeafiets plus de gemiddelde leeftijd van een fiets op straat is veel groter.
Dan je voor het delen. Kun je ook iets over zeggen over het type kettingen dat vaak brak, het type fiets, ouderdom of iets van oorzaken?Just Koen schreef: ↑ma 04 jun, 2018 09:52Met 25 jaar ervaring als fietsenmaker kan ik zeggen dat ik gemiddeld meer dan 15 gebroken kettingen per jaar in de werkplaats zag passeren. In Nederland zijn er meer dan 2000 fietsenmakers. De rest is extrapolatie. Wetenschappelijk onderbouwd? Niet echt. Ben ik hier nu als Gates disributeur Continental aan het verdedigen? Oeps.