We zijn wat fietsen gaan passen en de maat die ze hem aanraadden was 62
Maar een 60 zat voor mijn vriend het best. Dus daar zoeken we nu nog een mooi tweedehands fietsje voor.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ok, dat begrijp ik. Ik vind een framemaat toch handig om een uitgangspunt te hebben. Wij kijken alleen tweedehands, dus kunnen niet op voorhand meten.Sonny schreef: ↑vr 25 mei, 2018 23:17Het ene 60 cm frame is het andere niet. Het is al eerder genoemd, je kunt beter de stack en reach bepalen. Dat zijn universele maten. Of anders de lengte van de bovenbuis, bij een aflopende bovenbuis pak je de effectieve bovenbuis lengte. Even googlen en je komt de termen, met uitleg, tegen.
Ondanks dat het naar verluid met Stack and Reach allemaal heel eenvoudig zou zijn, heb ik ook nog geen idee.Hetlevenismooi schreef: ↑za 26 mei, 2018 10:56Ok, dat begrijp ik. Ik vind een framemaat toch handig om een uitgangspunt te hebben. Wij kijken alleen tweedehands, dus kunnen niet op voorhand meten.
We gaan morgen kijken naar een fiets, en dan zal ik de stack en reach eens meten. Ik weet enkel nog niet wat doen met hetgeen gemeten is.
Met het huidige stuur niet. Staan dan et ver naar buiten zodat je ze niet goed beet kan pakken. En met de perkte breedte kan je geen kracht zetten Dan beter echte barends die goed naar binnen buigen (als die al bestaan).Hetlevenismooi schreef: ↑zo 27 mei, 2018 12:28De nieuwe aankoop! Stuur staat hoog maar dat heeft hij graag, omdat hij liefst rechtop wil fietsen. Maar dit soort stuur lijkt me met klimmen niet handig. Het stuur is zo een ronder naar achteren buigend stuur.
Zou het handig zijn voor bij het klimmen om er zoiets op te monteren? (De naar voren uitstekende dingen)
De oplossing is gewoon z’n stuur wat laten zakken en evt stuurpen met meer lengte naar voren toe nemen, goeie barends of evt een multiposition stuur ( geen vlinder oid ) kom je echt frisser aan is mijn ervaring, zo rechtop zitten zorgt eigenlijk voor meer problemen dan wat meer voorover.Hetlevenismooi schreef: ↑zo 27 mei, 2018 21:20Zou een vlinderstuur een oplossing zijn? Dat kan hij rechtop zetten voor een rechte houding, en ook de onderste bar vastnemen voor sportievere houding.
@Leon ik heb al aan dat schroefje gedraaid om losser of vaster te zetten, maar de weerstand krijg ik niet goed.
Zal eens proberen met wat olie
Klopt. Zeg maar tegen je vriend dat iedereen hier op WF zegt dat ie wat voorover moet gaan zitten. Minder luchtweerstand, minder pijn aan je reet...Shadow schreef: ↑zo 27 mei, 2018 23:36De oplossing is gewoon z’n stuur wat laten zakken en evt stuurpen met meer lengte naar voren toe nemen, goeie barends of evt een multiposition stuur ( geen vlinder oid ) kom je echt frisser aan is mijn ervaring, zo rechtop zitten zorgt eigenlijk voor meer problemen dan wat meer voorover.Hetlevenismooi schreef: ↑zo 27 mei, 2018 21:20Zou een vlinderstuur een oplossing zijn? Dat kan hij rechtop zetten voor een rechte houding, en ook de onderste bar vastnemen voor sportievere houding.
@Leon ik heb al aan dat schroefje gedraaid om losser of vaster te zetten, maar de weerstand krijg ik niet goed.
Zal eens proberen met wat olie
Vaak staan er streepjes op met de tekst "Mini Insert" erbij.
Zoiets lijkt me nodeloos gecompliceerd en daarbij qua prijs absoluut niet passen bij de aankoop waar het hier over gaat.Fedor schreef: ↑zo 27 mei, 2018 21:31Misschien zo'n stuur? Is goed verstelbaar en biedt meerdere grijpmogelijkheden.
https://www.rosebikes.nl/ergotec-ergote ... tuur-99349