door
Revanho » wo 13 jun, 2018 18:18
javb2812 schreef: ↑wo 13 jun, 2018 01:27
Andere vraag: is dit probleem (in een eerder stadium) te voorkomen? Zo ja, hoe?
Ik vrees dat er weinig tegen te doen.
Ik weet het niet zeker en zou het zelf fijn vinden als ik me vergis. (Ik heb ook een hekel aan onnodig zaken wegwerpen en heb een tent die naar mijn inschatting over enkele jaren hetzelfde probleem zal hebben al is het nu nog te doen.)
Maar op voorwaarde dat een tent correct wordt gebruikt en opgeslagen (droog, met voldoende 'lucht' en beschermd tegen (zon)licht) vrees ik dat dit de onvermijdelijke gevolgen zijn van tijd en UV-licht. (Al weet ik niet zeker of UV een grote rol speelt bij de slijtage van de sealing, het speelt in ieder geval een grote rol bij slijtage van tentdoek en UV is voor zowat alle stoffen een ramp.)
Wat ik zelf wel overweeg bij een nieuwe tent is in situaties dat ik een paar dagen in zonnige omstandigheden op een plaats blijf staan en niet elke gram bagage een rol speelt, de tent onder een (lichtgewicht) tarp te plaatsen en dusdoende te beschermen tegen de ergste UV. (In de schaduw kan natuurlijk ook, maar dat is niet overal te vinden.) Als men echter bijna elke dag verhuist en de tent dus pas 's avonds opzet, dan gaat dat geen verschil maken.
Renaat