Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS gezocht voor 1e fietstocht naar Zweden in augustus - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

GPS gezocht voor 1e fietstocht naar Zweden in augustus

peter de rijk schreef:
vr 18 mei, 2018 19:15
groverr schreef:
vr 18 mei, 2018 19:05
Een ETrex kost 200 euro. Op marktplaats komen ze ook voorbij. Een oplader hoeft niet, je kan ook goedkope batterijen kopen. De schade aan je iPhone kan groter zijn bij een valpartij of bij regen als ie al wat ouder is. Mijn iPhone is kapot getrild op mijn stuur in z'n luxe Qoadlock houder.

Een iPhone vraagt ook om een flinke accu of een dure dynamo met omvormer.

Ik herken je uitspraak over de besparing van honderden euro’s niet.
Vele honderden euro's inderdaad, want hoeveel gps'en heb je in pak hem beet acht jaar versleten? Zolang gebruik ik navigatie op de smartphone al (zonder enige schade overigens), en die smartphone koop ik eens in de zoveel jaar toch wel, inclusief gratis GPS-navigatie...
Dat valt dus reuze mee. Ik heb nog steeds mijn eerste, maar dat is nog niet zo lang.

Ik zie het ding niet als dedicated! Ik wil graag de vergelijking maken met de rekenmachine op de telefoon. Die werkt prima, totdat je hem intensief moet gebruiken. Dan wil je toch even de oude Casio of een toetsenbord met dat cijferhoekje. De eTrex is namelijk net zo analoog als een Casio. Het duurt een paar minuten tot hij een fix heeft of een route heeft bedacht. Dat is onwaarschijnlijk veel trager als een smartphone. Om al dat gereken en gewacht de voorkomen laat ik de computer dat thuis doen in Basecamp en zet de track (het lijntje over de kaart) over. De hele dat een lijntje voor mijn neus vind ik prettig en dan vind ik een grote accu of een oplader aan mijn dynamo weer onprettig en duur.

Ik ben trouwens verder op de fietsvakantie enorm afhankelijk van de smartphone, zoals Achies voor de campings, Pocket Earth voor de bakkers, vertalen, weerbericht, nieuws, muziek, foto's, video's (ook doorsturen). Ik twijfel zelfs of ik nog een hoofdlampje meeneem. Ik neem de GPS ook niet mee op een zondags wandelingetje door het bos, maar wel als ik een hele dag ga wandelen in de bergen.
Ik heb m’n smartphone net opgeruimd, heerlijk die rust maar ook geen OSmaps meer :|
Dus binnenkort maar eens aan de Etrex. Telefoon heb ik wel hoor, een VKworld Stone V3 ip67 waterdichte foon met 5ah accu die 3 weken mee gaat zonder laden :D 25 euro op aliexpres 8)