Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste fietsreis: Denemarken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Eerste fietsreis: Denemarken

@Rockhopper:
Nee, het viel absoluut niet tegen! :D Ik vond het fantastisch om eens in te komen.
Enige wat mij zwaar viel was de windkracht 5 tegen, regen, door de onbeschutte polders van Noord Holland. :roll:
Maar daar kom je ook wel overheen. Halverwege op de trein stappen vanwege het weer, niét.

En misschien een domme vraag, specifiek voor naar Denemarken:
Kan ik ter plaatse in Puttgarden een ticket (1 persoon+fiets) voor de overtocht naar Rodby kopen, of is reserveren noodzakelijk?
Iets met domme vragen die niet bestaan, maar wel domme antwoorden ;)

Het kan natuurlijk altijd tegenzitten, maar normaal gesproken is er altijd wel plek voor voetgangers/fietsen. De overtocht gaat ook vaak dus reserveren is zelfs met de auto niet noodzakelijk, al kan je in dat geval natuurlijk wel tegen wachttijden aanlopen. Al ben ik recentelijk niet meer via die veerdienst meegegaan kon ik tot nu toe altijd op de bonnefooi aan komen rijden en meteen mee, of bij de volgende afvaart (één pontje wachten), altijd in de zomer, maar vertrektijden wisselen nogal (dus ook wel eens in de nacht)

Overigens kan je natuurlijk ook over het land naar Kopenhagen, al gaat het aantal km dan natuurlijk wel omhoog.
Nog 2 weken en dan begin ik aan mijn eerste fietstrip naar het buitenland. :D Het begint nu toch wel te kriebelen.

Mijn proefrit van een aantal dagen over Afsluitdijk en een paalkampeer-weekend Expeditie Robinson style in de Biesbosch hebben mij zeker geholpen in alle voorbereidingen.

Alle gebruiksartikelen zijn aangevuld en de route is per dag uitgestippeld.
Overmorgen nog 2 shirtjes ophalen, dan ben ik zo goed als compleet.
Alleen mis ik een paar écht lichte schoenen voor na t fietsen. Die 200gr extra is wel overheen te komen.

Kortom: ik heb er zin in.
Zier er goed uit.

Heel veel fietsplezier!

Gee
jwkeij schreef:
vr 18 mei, 2018 15:01
Alle gebruiksartikelen zijn aangevuld en de route is per dag uitgestippeld.
Pin je niet vast op de route en de afstand die je elke dag moet fietsen, luister naar je lichaam, en als het niet gaat dan is er altijd een volgende dag. Een trein om je terug te brengen zodat je op tijd thuis bent rijdt bijna altijd wel, alleen in Frankrijk nu even niet :wink:

O ja , niet achter aansluiten maar gewoon naar voren fietsen als je je kaartjes hebt.
Veel plezier!

Leuk, wij gaan dit jaar ook op de fiets naar Denemarken, grotendeels via de Jutlandroute (o.a. ook naar Legoland voor ons zoontje), tenzij de weerverwachtingen zijn dat het met bakken uit de lucht gaat vallen, want dan doen we Legoland in Duitsland aan en fietsen we verder naar de Alpen.
_Peter_ schreef:
vr 18 mei, 2018 16:27
Pin je niet vast op de route en de afstand die je elke dag moet fietsen
:roll: Mijn vrouw komt met ons dochtertje met het vliegtuig :lol: Dus ik heb (helaas) een strakke planning, haha.
Nu moet ik wel zeggen dat ik van lekker doorfietsen hou. En of ik nou 6 of 7 uur over mijn dagafstand doe is geen ramp.
Wél heb ik dan (naast dat de reis zelf het doel is) een extra drijfveer om Kopenhagen te halen.

@ Edwin: Legoland stond bijná op de planning hier. Leuk dat je daar naar toe gaat! :D
Mijn eerste fietsreis zit erop! Het was fan-tas-tisch! :D
Alles ging goed. 1 bui regen, geen een lekke band. Het fietsen/kamperen/onbekende weg/ offroad ging super.
In 8 dagen van Tiel naar het hoofdkantoor van Novo Nordisk in Kopenhagen. Helemaal super.

Totdat op de laatste dag in Kopenhagen zelf, mijn handgebouwde fiets gestolen werd. :cry:
Maar, afgezien daarvan, ik ben er gezond en wel gekomen. Ik heb mijn einddoel gehaald en alles is voorspoedig verlopen. Dat ik nu mijn beste fiets mis (er wachten er nu nog 4 in de schuur) neem ik maar voor lief.
Nu kan ik door WiND Cycleworks een 'vakantie-waardige-snelle-gravelracer' laten bouwen, onder de noemer: Elk nadeel heb ze voordeel. :wink:

Eerste echte fietsreis? CHECK! Geslaagd en smaakt naar veeel meer.

Blog: https://www.pindat.com/reis/dagboek/jwk ... obagsvaerd
Foto impressie: https://www.instagram.com/explore/tags/ ... v%C3%A6rd/
Klinkt als een hele leuke reis met een vreselijk einde. Trouwens een leuk doel, dat bedrijf houdt mij ook al ruim 30 jaar in leven al ben ik ook nog een tijdje afhankelijk geweest van een ander bedrijf (Lily)

Zou je wat meer willen vertellen over de omstandigheden van de diefstal? Ik ga over een paar dagen ook naar Denemarken en dit zet me wel even aan het denken over de veiligheid van m'n fiets. Ik zou namelijk verwachten dat een hotellobby wel veilig zou zijn, of stond het niet op slot?
Ik had de fiets in één van de portieken van het hotel op slot gezet. Aan de straatkant dus. Al was het een doodlopende.
We zaten in Kopenhagen Noord, uberhip en upcoming, zegmaar. Veel jongeren en nóg meer fietsen. Vergelijkbaar met Amsterdam en Utrecht.

Slot is doelbewust doorgeknipt. Tussen alle barrels en huurfietsen viel mijn blitse vakantieracer wel op....
Gelukkig had ik mijn eindbestemming al gehaald en had vervoer terug. De diefstal valt gelukkig in het niets vergeleken met de euforie van het afsluiten van mijn tocht.

Zet je fiets dus binnen op de kamer. :wink:
Ja dat doe ik ook altijd indien mogelijk. Nu ga ik iets meer "rural" dan een grote stad als Kopenhagen, ons doel is dit jaar Bornholm. Wat vervelend, en op slot en dan doelbewust doorgeknipt, tja als ze 'm mee willen nemen dan is er weinig tegen te doen helaas. In Utrecht ook altijd minimaal 3 sloten ;) al hebben ze in de stad tegenwoordig "bewaakte" gratis stalplaatsen, tot nu toe nog geen problemen gehad daar.