Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Een serieus alternatief voor vering? Verende stuur- of zadelpen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Een serieus alternatief voor vering? Verende stuur- of zadelpen

Het hang toch ook af van het soort oneffenheden. Brede soepele banden zijn wat mij betreft perfect om kleine hobbeltjes op te vangen. Mijn Thudbuster ST voegt toch nog merkbaar wat toe bij de grote hobbels.
Marco Meijerink schreef:
ma 15 jan, 2018 19:15
Hoi Eric,
Ik was eerst helemaal pro Thudbuster. Volgens mij waren wij een van de eersten die hiermee fietsten. In ieder geval wel binnen de wereldfietser. Maar nu met het breed scala aan brede/hoge soepele banden zijn wij er weer van afgestapt. Zie jij die trend bij jezelf ook ontstaan of haal je er toch nog extra comfort uit?
Hoi Marco,

Ik heb lang op de Marathon Racer gereden. Zaterdag heb ik Allmotion 28 x 2.0 op de 28"ST fiets gezet. De bandenspanning is nog 4.0 Bar, iets teveel merkte ik zondag. Voor mij geeft de ST comfort op de grint paden die langs de Franse kanalen liggen en het Duitse asfalt en bospaden. Daarnaast ben ik de lichtste niet en geeft een geveerd lijf een lage belasting van de fiets. Toch vond ik de Marathon Racer te stug en te kwetsbaar op het grove grint. De 28 x 2.0 zijn de upgrade van de 28 x 1.5 die ik eerste monteerde. Die vond ik te stug op mijn fiets en er was ruimte voor de 2.0. Ik monteer ze binnenkort op Ellen haar fiets. Ze zijn breder dan de 37 mm Conti Contact Travel en meer ruimte heeft zij niet onder de spatborden en de 2.0 gaan niet passen. Ze heeft liever wat meer profiel dan de Travel die ze nu heeft.

Op de 26"LT fiets heb ik vorig jaar Allmotion 26 x 2.15 gemonteerd. Dat was op de korte tochten aangenaam zoeven door het Franse en Nederlandse land. Deze fiets gebruik ik ook als ATB op de Veluwse zandpaden. Ik merk dat de kleine grint hobbels makkelijk weg-geveerd worden.

Ja, ik zie dus wel toegevoegde waarde bij een grove ondergrond maar de kleine grind hobbels worden met de banden goed weg-geveerd. Daarnaast is mijn gewicht dusdanig dat ik het graag geveerd op het frame zet. Dat geeft met mijn stugge niet-geveerde zadel comfort aan het lijf.