door
Wim » za 16 sep, 2017 10:24
Er is hier al veel verstandigs gezegd. Ik denk dat de kou 's nachts wel eens een issue kan worden. Je matje is denk ik net warm genoeg, maar de slaapzak lijkt me inderdaad aan de frisse kant. Een donsjasje aanhouden en dikke sokken gaat dan helpen, net als een lange thermo onderbroek en een buff op je hoofd. Zelf heb ik altijd een alu reddingsdeken bij me, en die kun je ook nog onder je matras leggen. Verder zou ik overschoenen meenemen zoals deze van Vaude:
https://www.vaude.com/en-NL/Products/Ec ... iter-short
Je stevige schoenen mogen waterdicht zijn, maar natte schoenen worden heel snel koud.
Ik zou die laptop thuislaten. Dat is veel gewicht en het ding is hiervoor toch wel kwetsbaar. Onderweg kun je prima met je telefoon uit de voeten. Ik zou echt proberen die voortassen thuis te laten. Met deze matras en deze slaapzak heb je compacte slaapspullen en dus in mijn inschatting genoeg ruimte om onderweg eten te kopen. Dat laatste is overigens niet echt een probleem, behalve misschien in NO Frankrijk. Wij zijn deze zomer van Beaune naar het zuiden gereden (en over het Massif Central) en mij viel op dat er toch best veel kleine supermarkten waren, en echte bakkers. Zelf heb ik altijd een pak pasta bij me en dan zorg ik ervoor dat ik altijd voor minstens een maaltijd reserve heb. Met een beetje pesto en wat parmezaanse kaas is dat een heel bruikbaar noodrantsoen.
Buitenbandplakkers zijn er niet om je buitenband te plakken na een gewone lekke band, maar om een flinke beschadiging te repareren zoals een grote snee door een scherp voorwerp of een kapotte wang van de band. Met nieuwe of tamelijk nieuwe buitenbanden is de kans op problemen gering. Fietsenmakers heb ik echter niet veel gezien.
Succes,
Wim