Het is nog maar de vraag of de maatschappij je een enkeltje zal verkopen naar de USA onder het VWP programma.
Onder een echt visum als de B2 kan dat wel; maar daar kom je in jouw geval idd niet voor in aanmerking.
Praktijk en theorie zijn ihgv wereldfietsers soms anders.
Om je beter op weg te helpen; heb ik een paar vragen:
1. Hoe lang wil je verblijven
2. wil je alleen door de usa fietsen en start/eindig je in de 'lower 48' ' of Alaska.
2. Kun je bij vragen vd douane aantonen dat je je reis kunt bekostigen
3. Kun je de douane overtuigen van een gedegen reisplan; en wellicht eerdere fietsreizen gemaakt.
een retour als enkeltje gebruiken kan; zorg er dan wel voor 'uit te checken' bij de douane als je de USA verlaat.
Ik ben niet op de hoogte van evt consequenties in dit geval; en/of dat je in het systeem 'gevlagd' wordt als misbruiker van het VWP programma.
Ambassades en consulaten zullen je meestal afschepen met de standaard antwoorden.
Meer info op de wiki
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... gde_Staten
Resumerend verwacht ik niet dat je initiële plannen grote obstakels zullen oplopen.
Nog even voor alle duidelijkheid voor iedereen: ESTA is GEEN visum maar enkel een authorisatie om naar de usa te mogen reizen. Daarna wordt door de douane bepaald of je de usa binnen mag; en voor hoe lang.
Walter