Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 7, 8 en 9 oktober 2005, Stoepa in Friesland. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

7, 8 en 9 oktober 2005, Stoepa in Friesland.

Hi Fokko,
We moeten de toch zeker volgend jaar nog een keer doen!!!!
Die foto heeft me des te meer overtuigd!!!
Groet,
Rena :wink:

Hi Fokko,

We moeten deze tocht zeker volgend jaar nogmaals doen!!!
De foto heeft me nu helemaal overtuigd.

Groet,
Rena :wink:

Hallo Rena,

zo te zien wil je wel heel graag naar Friesland :)

:D Zondag 6 november ook met de foto's van het Wad en de Stupa op de Europese reisbeurs ! :wink:

Hoi Friesland fans,

Vandaag in de NRC van gisteren een artikel gelezen over het Bildt, een stukje Friesland met een eigen taal, eigen vlag, eigen indentiteit, hardstikke spannend!

Volgend jaar Friesland ontdekken, ik heb er zin in!

Groeten, John.
Dat lijkt me een goed plan John. Ik heb twee keer door Friesland gefietst, maar er is vast nog veel meer te ontdekken.
Met zo'n goede gids als Fokko die ons er boeiend over kan vertellen moet dat zeker lukken!

Annita

:?: Jimme moatte ek net oerdriuwe,....it is plat, kald, en lykwols is der gjin minsk te sjen...lit stean dy moaie struske froulju!

Meastentiids finne dy gekke Hollanders us mar in frjemd folkje, lyk die Asterix en Obelix-minsken. Och, it is dat wy ooit er es ferlen hawwe fan Karel de 5e (leau ik). oars hie hiel Hollan frysk west.

(kapkes e.d. missen boppe de letters, dus ik hoopje dat jimme it kinne folgje)

Och dy goeie alde tiid van Grutte Pier, Kening Boudewijn en Abe Lenstra....
Leaver dea as slaef..... :twisted:

Oant Moarn (sprekken fan Piet Paulusma) :wink:

En nu in het nederlands.....

renaw schreef:En nu in het nederlands.....
Ach, het is het vertalen niet waard. Fokko schrijft wat allang bekend is: Friesland is koud, plat en nat, en de friezen zijn zo nationalistisch dat ze Karel de vijfde nog moeten aanhalen om zich een eigenwaarde aan te meten. Oh ja, er was ook nog een grote piet, een vrijbuitende piraat, die friezen als volksheld zien.

Maar ze hebben wel een Stoepa :wink:

Sjirk
(mijn naam verraadt mijn herkomst)

Wat heeft koning Boudewijn met Friesland?

Ik was dit weekend bij mijn moeder, een geboren Friezin wonend in Zeeland. In de boekenkast zag ik het boek 419X Friesland liggen. Wellicht een goed naslagwerk voor de "Frieslandtocht" van volgend jaar.

een link:
http://www.amerigo.nl/nl/friesland/9033011913.html

De koning Boudewijn is, geloof ik, niet die van de vorige eeuw, maar die van rond het eerste millenium. Wat zijn bijdrage aan Friesland is geweest staat me niet meer zo bij. Had ie in 't zijn bezit en had hij de Hollandse graven (Dirk de zoveelste) uit Friesland gezet?

Sjirk