Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vsf fahrrad manufactuur recensie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

vsf fahrrad manufactuur recensie

Eric Schuijt schreef:Jawel
Het nieuwste model HS11 remmen heeft wel wat minder remkracht dan de oude (ik meende iets van 15 procent), maar volgens mij heeft VSF daarom het 'oude' model gemonteerd, dat beter remt. :lol:
Niet helemaal waar, maar de folder van Magura zelf klopt ook niet.

Alle HS remzuigers zijn 14mm in doorsnede

Oude HS11 en HS 66 hebben een 16mm gever-cylinder Nieuwe HS11 en HS 33 zijn 14.
Met oude HS11 bewegen de blokjes dus iets verder voor een gegeven verplaatsing van de handgreep. HS11 kun je dus verder van de velg afzetten, maar je moet iets harder knijpen in de greep als er een boom oversteekt.
Het verhaal van minder remvermogen komt van de meting met een knijpkracht van 10 kg. Maar knijpkracht is doorgaans niet de beperkende factor, dus ook met HS11 kun je -te- hard remmen
De eerste weken fiets ik nu rond op mijn zwarte t-400 rohloff en ik ben er erg content mee.
Hij voelt en fietst zwaarder dan mijn te opvallende en reeds verkochte koga randonneur, maar ik merk nu ook dat in de stad 26-inch best leuk is! Lekker langs de boompjes (ik woon in Rotterdam) vlak langs de waterkant fietsen ipv op het gladde maar drukke fietspad, geen last van zanderige stukken in het Kralings Bos, etc. Wellicht is mountainbike voor mij toch wel wat...

Het maakt allemaal een hele degelijke indruk. Belangrijk, want de fiets is voor mij het werkpaard: ik heb bewust geen auto en vervoer er mijn kind mee, maak er lange dagtochten mee, en fiets er het hele jaar door mee naar mijn werk.
En omdat de prijs je houd je nog een beetje geld over voor het pimpen van mijn fiets:
- voorzien van gesloten kettingkast en ander crankstel en licheter overbrenging, nu 38:16. Bouwdetails opvraagbaar (ik kan nog steeds geen foto's plaatsen op deze website, maar wil dat wel).
- verende zadelpen suntour
- pitlock voor remmen, zadelpen en voorwiel
- tape om dat schreeuwerige rohloff-logo af te dekken
- andere verbouwingen om de fiets onderhoudsvriendelijker te maken
- krakeling stuur
- geen brooks maar een weersbestendige terry
- etc.
- overweeg nu ook DIWA-verlichting. Heeft er nog iemand belangstelling voor mijn SON-koplamp en de goede achterverlichting?
Het is gewoon erg leuk om deze fiets te pimpen!

Verder: rijgedrag: comfortabel en rustig, wel een beetje log, ondanks de sportieve zit. En de Naaf werkt nog beter dan verwacht! Hij is heel erg stil! Voor meer info: mail me gerust (ahcdekruif@cs.com)
Op http://altijdfietsen.blogspot.com/2006/ ... paard.html
staat mijn fiets met de rohloff naaf en kettingkast (en dochtertje en uitprobeersel met voor en achterzitje (niet schrikken)).

Voor vragen kunnen jullie me altijd mailen: ahcdekruif@cs.com

Je T-400 is mooi geworden Alex :)

Whisky

Wat een stoere moeder ben jij!!

Mijn VSf (wat ouder zonder Roh. naaf en met V-brakes) heeft het ook weer goed gedaan afgelopen vakantie. Met bagage in Oostenrijk wat MTB-routes gedaan, geen problemen!

Heb wel inmiddels de Continental banden vervangen voor Schwalbe banden.

Gr.Marieke

Spinnetje schreef:Wat een stoere moeder ben jij!!
typisch... maar lees eens zijn profiel

Schaam, schaam foutje :oops: Ik ken een vrouwelijke Alex dus zodoende.

Wat een stoere vader ben jij!

hi, hi.

Graapig, ik had jullie reakties nog niet gelezen. Inderdaad, ik ben een vader :D . Maar stoer...niet echt hoor. Ik wou gewoon mijn ultieme vaderfiets maken die ook voor de amstelgold geschikt is. Maar verder zijn het soms slechts tochtjes door Nederland en elke dag woon/werk. Helaas nog geen fietsvakantie mee kunnen doen. Wel vandaag in de fietskar naar de praxis geweest en hele lange planken gehaald. Dat was wel grappig. Het was echt een hele lange en brede fiets met al die uitsteeksels en ik moest zelfs even de autoweg op omdat het fietspad te smal was. Gelukkig duurde dat maar even, want die geblindeerde BMW achter me vond het maar niets...
Volgende week ga ik voor het eerst mijn dochtertje wegbrengen in het bobike voorzitje.
Al met al is de fiets weer verder aangekleed met remlichten van B/M en een verstelbaar stuur van Humpert.

Hij bevalt nog erg goed, is erg onderhoudsvriendelijk maar fietst wel zwaar. Het voelt zwaarder dan mijn oude koga/randoneur, maar wellicht is ook de conditie iets minder.

adekruif schreef:Graapig, ik had jullie reakties nog niet gelezen. Inderdaad, ik ben een vader :D . Maar stoer...niet echt hoor. Ik wou gewoon mijn ultieme vaderfiets maken die ook voor de amstelgold geschikt is. Maar verder zijn het soms slechts tochtjes door Nederland en elke dag woon/werk. Helaas nog geen fietsvakantie mee kunnen doen. Wel vandaag in de fietskar naar de praxis geweest en hele lange planken gehaald. Dat was wel grappig. Het was echt een hele lange en brede fiets met al die uitsteeksels en ik moest zelfs even de autoweg op omdat het fietspad te smal was. Gelukkig duurde dat maar even, want die geblindeerde BMW achter me vond het maar niets...
Volgende week ga ik voor het eerst mijn dochtertje wegbrengen in het bobike voorzitje.
Al met al is de fiets weer verder aangekleed met remlichten van B/M en een verstelbaar stuur van Humpert.

Hi Adekruif,

zo'n gesloten kettingkast is idd ideaal voor woon-werkverkeer, maar heb je nu niet een veel minder kwalitatieve crankset op je fiets? Weegt dat op tegen het onderhoudsvrijer rijden? Leuke page van je waarop staat hoe eea gedaan hebt. Wil in november ook bij bike4travel een VSF T400 Rohloff kopen. Ben benieuwd over je ervaring door de tijd heen met je VSF. Ik hoor alleen zeer tevreden signalen over die fiets die relatief "een koopje" is vgl met Santos, Idworx en Koga. En idd, ik als autobezitter vind ook ook dat het met autogebruik een tandje minder kan. Ben het gebruik van die auto aan het minimaliseren

groeten Walter

Hij bevalt nog erg goed, is erg onderhoudsvriendelijk maar fietst wel zwaar. Het voelt zwaarder dan mijn oude koga/randoneur, maar wellicht is ook de conditie iets minder.

Vervolg van de recensie over de 'vader-fiets':
- Als ik tijd heb zal ik de blogsite wat updaten met een afbeelding van hoe de fiets er nu uit ziet en vooral, waarom.
- Het crankstel is inderdaad behoorlijk zwaarder, maar vooralsnog bevalt het prima. Het past heel goed bij deze kettingkast, en met de lage overbrenging kon ik makkelijk de keutenberg op tijdens de amstel gold. Nu ja...makkelijk... de fiets weegt nu bijna 23 kg, zonder bobike spullen! Het nadeel van het crankstel is wel dat je het helemaal moet vervangen als het op is; dat vind ik uit milieuoogpunt natuurlijk minder. Maar iets beters heb ik nog niet kunnen vinden. Van mensen die de chainglider hebben hoor ik nog steeds wisselende verhalen. Wellicht dat de 2008 versie straks weer nieuwe mogelijkheden biedt. Momenteel levert Marco ze ook met een chainglider en een alfine-crankstel (zag ik toen ik daar toevallig weer eens was).
- Wel belangrijk: de standaard asplaat van de rohloff is niet geschikt voor gebruik met een fietskar. Je moet daarvoor een verlengde achteras hebben; kost 20 euro.
- Verder heb ik de bedrading niet meer benedenlangs lopen, maar via de staande achtervork. Dan lopen alle leidingen (computer, rem en rohloff) langs de bovenbuis, en blijft de onderzijde mooi clean, zodat hij gemakkelijker schoon te maken is.

Tot nader bericht; als jullie nog vragen hebben kunnen jullie me altijd mailen.

En goed nieuws voor jou, bij een volgende Rohloff kun je die stickers eraf laten. Rohloff gaat vanaf dit jaar het serienumer erin laseren :lol:

adekruif schreef:Momenteel levert Marco ze ook met een chainglider en een alfine-crankstel (zag ik toen ik daar toevallig weer eens was).
- - Verder heb ik de bedrading niet meer benedenlangs lopen, maar via de staande achtervork. Dan lopen alle leidingen (computer, rem en rohloff) langs de bovenbuis, en blijft de onderzijde mooi clean, zodat hij gemakkelijker schoon te maken is.

Tot nader bericht; als jullie nog vragen hebben kunnen jullie me altijd mailen.
Ik geloof niet dat de chainglider op de Alfinecrank past. Het voorblad is dacht ik te groot. Idd bij een nexave zit het voorblad vast aan het crankstel, dus bij slijtage de gehele crank vervangen. Die nexavecrank is naar ik meen ook van aluminium en niet van staal (mijn voorkeur gaat meer uit naar duurzaamheid ipv gewichtsbesparing). Maar dagelijks nagenoeg onderhoudsvrij naar je werk is ook wat waard. Overigens heeft die Alfine lagers buiten het brackethuis. Volgens mij, maar misschien heb ik het mis kunnen dan grotere lagers worden gebruikt waardoor je meer kracht kunt zetten bij minder slijtage. Ik denk dat ik geen gesloten kast neem, neemt niet weg dat ik het een gaaf stukkie werk vindt van wat je gedaan hebt. Die topeakpomp van je vind ik ook top.

Eric Schuijt schreef:En goed nieuws voor jou, bij een volgende Rohloff kun die stickers eraf laten. Rohloff gaat vanaf dit jaar het serienumer erin laseren :lol:
Beste Eric,

zat er dan voor het serienummer tot op heden een simpele sticker op? Ik heb ook een fuly carbon racefiets, daar is een sticker voor het serienummer aangewend (maar dat neemt het materiaal met zich mee denk ik), maar die VSF is van staal, vreemd dat ze dat dan met een sticker doen. Ergo: moraal van het verhaal: idd goed nieuws dus. Weet jij misschien of ze dat ook anders gaan doen met de merkstickers die op de fiets zitten? Dat zij ook van die plakkers. Ik hoop niet dat die fiets door dat soort fratsen duurder wordt, dat is juist zo'n sterk argument van die fiets!!

gr Walter

Hoi Walter,

ik bedoelde het serienummer van de Rohloff-naaf, dus niet het frame. In in september worden de nieuwe VSF modellen gepresenteerd. Maar de modellen die er dan staan, zijn nooit een garantie voor de toekoimst... Ook hun website klopt niet altijd. Dan staat er bijvoorbeeld dat er een SON-naafdynamo op de fiets moet zitten, zit er opeens een shimano-naafdynamo op... :twisted:
Gelukkig wel de DH3N71.

Ha, hier nog even alexander: die pomp had ik bij Eric (vakantiefietser) gekocht. Die heeft hem weer uit de VS geimporteerd. Met wat gepruts kun je hem bevestigen met de pompslothouder (pomphouderslot?) die alleen bij roseversand is te bestellen. Wordt hij tenminste niet gestolen. Hij roest wel een klein beetje trouwens, maar verder werkt hij prima. Al heb ik hem nog maar 1 keer gebruikt; de banden van mijn T400 zijn al bijna een jaar op de juiste spanning!

Gaaf dat die sticker van de naaf afgaat! Hpl. gaat het steeds meer op een gewone (met alle respect trouwens) nexus naaf lijken.

Ik weet even niet precies wat voor bezwaren het waren, maar ik geloof dat die man van m-engineering (ik ben erg onder de indruk van wat hij allemaal weet) zo zijn twijfels had over die lagers. Maar zijn boek ligt even niet bij de hand (ligt bij mij op het nachtkastje, zo vaak lees ik het, maar daar slaapt nu iemand).
Over de constructie van de crank zou ik me geen zorgen maken, daar voldoet alumunium zeker voor. Die zullen zeker de tandwielen overleven.

Als je voldoende tijd en zin hebt om de ketting steeds schoon te maken (maar mijn doel was de 'ultieme' vaderfiets bedenken) dan zou ik het zonder kettingkast doen. Scheelt veel geknutsel, je kunt veel beter bij de overbrenging (die kettingkast is een ramp om zomaar even te verwijderen, lastig bij het opmeten van de slijtage aan de ketting), scheelt wat bijgeluiden en een beeeeeetje gewicht. Overigens merkte ik nooit wat van bijgeluiden, omdat ik altijd in de randstad fietste. Pas in limburg merkte ik plotseling dat het daar veel stiller was, en hoorde je de naaf lekker doorpruttelen.

Succes met je aankoop; ik ben ook benieuwd naar je nieuw model straks!
Alexander

Eric Schuijt schreef:Hoi Walter,

ik bedoelde het serienummer van de Rohloff-naaf, dus niet het frame. In in september worden de nieuwe VSF modellen gepresenteerd. Maar de modellen die er dan staan, zijn nooit een garantie voor de toekoimst... Ook hun website klopt niet altijd. Dan staat er bijvoorbeeld dat er een SON-naafdynamo op de fiets moet zitten, zit er opeens een shimano-naafdynamo op... :twisted:
Gelukkig wel de DH3N71.
Hi Eric,

bedankt voor je snelle reactie, Nou, een SON en een Shimano dynamo dat scheelt - in ieder geval de prijs - nogal een slok op een borrel. Bin sehr neugierig van hoe die modellen er precies uitgerust zullen gaan worden. (ik ga pas in november over tot aanschaf!).

gr Walter

adekruif schreef:Ha, hier nog even alexander: die pomp had ik bij Eric (vakantiefietser) gekocht. Die heeft hem weer uit de VS geimporteerd. Met wat gepruts kun je hem bevestigen met de pompslothouder (pomphouderslot?) die alleen bij roseversand is te bestellen. Wordt hij tenminste niet gestolen. Hij roest wel een klein beetje trouwens, maar verder werkt hij prima. Al heb ik hem nog maar 1 keer gebruikt; de banden van mijn T400 zijn al bijna een jaar op de juiste spanning!

Gaaf dat die sticker van de naaf afgaat! Hpl. gaat het steeds meer op een gewone (met alle respect trouwens) nexus naaf lijken.

Ik weet even niet precies wat voor bezwaren het waren, maar ik geloof dat die man van m-engineering (ik ben erg onder de indruk van wat hij allemaal weet) zo zijn twijfels had over die lagers. Maar zijn boek ligt even niet bij de hand (ligt bij mij op het nachtkastje, zo vaak lees ik het, maar daar slaapt nu iemand).
Over de constructie van de crank zou ik me geen zorgen maken, daar voldoet alumunium zeker voor. Die zullen zeker de tandwielen overleven.

Als je voldoende tijd en zin hebt om de ketting steeds schoon te maken (maar mijn doel was de 'ultieme' vaderfiets bedenken) dan zou ik het zonder kettingkast doen. Scheelt veel geknutsel, je kunt veel beter bij de overbrenging (die kettingkast is een ramp om zomaar even te verwijderen, lastig bij het opmeten van de slijtage aan de ketting), scheelt wat bijgeluiden en een beeeeeetje gewicht. Overigens merkte ik nooit wat van bijgeluiden, omdat ik altijd in de randstad fietste. Pas in limburg merkte ik plotseling dat het daar veel stiller was, en hoorde je de naaf lekker doorpruttelen.

Succes met je aankoop; ik ben ook benieuwd naar je nieuw model straks!
Alexander
Beste Alexander,

nou als ik um eind van het jaar heb, laat ik het nog wel effekes via dit forum weten aan je. Moet nog een paar maanden "afzien" op die Koga van me. Na werk rij ik om en ga dan de Van Brienenoord op en neer, en dan naar huis. Maar vind zo'n Koga (Road Runner) een te licht gemiddelde fiets gelet op mijn (over)gewicht. Heb ook veel onderhoudskosten aan die fiets. Zal blij zijn als ik eea kan doen op die VSF.

Ben overigens verscheidene malen bij Roseversand, Biketown (denk dat dat bijna hetzelfde is c.q. zijn zwaar gelieerd aan elkaar) in Bocholt geweest (ja uuh met de auto :oops: ). Gigantische zaak, niet zelden flink aan de prijs trouwens ook, en verkopen maar 1 merk fiets, Red Bull (mooi spul zit daar wel bij, maar bling uitstraling). Maar had een cadansmagneet nodig voor mijn fietscomputer (miniscuul onderdeel), en laten ze dat nou zonder enige moeite uit dat klinisch schone magazijn trekken. Best wel een ervaring om daar eens rond te lopen. Ze Hebben zelfs een wind-en regentunnel om te testen "hoe gore" je aan te kopen dure goretex-jas is. Ik heb dat nog nooit gezien. Oh ja, een test rondje rij je gewoon op 1 van de verdiepingen zelf (althans ik zag er een klant fietsen).
Dit nav je aankoop van je pompslot, ik heb die daar ook gezien van Stiff.

gr Walter