Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskleding - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietskleding

Ypuh schreef:Ik zit nog te twijfelen wat ik als lange broek mee ga nemen voor s'avonds bij de tent of als ik een avondje het cafe in wil. Een gewone spijkerbroek lijkt het meest voor de hand liggend
Uitstekend idee, als je een halve fietstas aan ruimte over hebt en je het niet erg vindt je broek drie dagen te laten drogen als hij nat geworden is. ;)
Ypuh schreef:want zo'n Fjallraven ding lijkt me niks, helemaal niet voor dat geld.
Ik heb ook geen zin om iets van 150 euro uit te geven aan een broek. Van mijn drie afritsbroeken is er eentje gekregen en zijn er twee uit de uitverkoop, waarvan één bij de Bristol geloof ik. :) Overigens gaan de pijpen er bij mij vooral aan (in dit jaargetijde en ons klimaat) tegen muggen, maar ik heb het dus niet gauw koud. Noch lange fietskleding, noch arm- of beenstukken gaan met mij mee. Wordt het echt koud (lange afdaling met veel wind), dan trek ik mijn regenjas wel even aan. Maar afgezien van het geld, wat lijkt je precies niks? En heb je niks anders dan spijkerbroeken in je kast liggen, iets van een cargobroek ofzo?

Carl
Gisteren was ik bij de Decathlon in Oldenburg. Die winkel is er ook in Nederland.
Als je geen 150 euro (kan ook goedkoper hoor) voor een fjällraven uit wilt geven, wat ik me best kan voorstellen, dan is decathlon geen slechte keus om een broek te kopen.
Ik heb er 1 gekocht voor rond de 20 euro, lekker licht, snel drogend. Vond de zakken wel erg klein maar geen probleem voor mij want ik wil tijdens fietsen en wandelen niks in mijn zakken hebben.
Denk wel dat de duurzaamheid wat minder is, en de afwerking is ook niet zo goed als bij een fjällraven, verder lijkt het mij een prima broek. Ik ga hem uitproberen. Ook nog een korte broek gekocht van het zelfde materiaal voor 10 euro. Geen geld!
Klassieke wielrenshorts laat ik inmiddels thuis, ik vind fietsonderbroek + mountainbikeshort de niet te kloppen combinatie. Alleen maar voordelen: veel sneller droog, flexibeler (je kan er ook een gewone onderbroek onder), prettiger om een hele dag aan te hebben en je kan je er zowel mee naar het archeologisch museum als naar de uitzuipkroeg. Een 3/4 broek van Endura fungeert als 'meest geklede' broek en een onderbroek van Craft met kleine zeem als zwembroek. Compact en handig, wel DEET meenemen voor de kuiten.
Qua fietskleding houd het meestal bij:
- één korte fietsbroek
- één lange fietsbroek
- 2 fietstruitjes korte mouwen
- fietsvest met lange mouwen
- als ik fiets met SPD neem: Shimano MD88 schoenen

Bij grote kans op mooi weer zoals in zomermaanden in midden/zuid-europa, en niet al te lang van huis laat ik lange fietsbroek thuis. Driekwart fietsbroek is ook te overwegen.

Extra sets meenemen is niet nodig. De fietskleding kan je aan het eind van de dag wassen samen met het douchen of tijdens het zwemmen. De volgende ochtend zijn ze meestal wel weer droog (genoeg) en als het warm zomerweer is zijn ze sowieso in no-time droog..

Verder neem ik natuurlijk ook gewone kleren mee voor als ik niet fiets. Houd er rekening mee dat een spijkerbroek vaak maar liefst een kilo weegt.

Fietsbroek en -shirt dragen onder gewone kleren kan ook fijn zijn bij fietsen, wandelen of ander buitenverblijf onder matige koude/regenachtige omstandigheden. Goede isolatielaag en regenbestendig. En veel fijner dan een regenpak.