Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Electronisch geschakelde Rohloff Speedhub - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Electronisch geschakelde Rohloff Speedhub

den boete schreef:Als het manueel al zwaar schakelt, dan zal het elektrisch schakelen batterijen vreten.
Ongefundeerde opmerking.

"Batterijen vreten" zal best meevallen. Schakelen kan direct op de naaf, alleen een electrisch kabeltje nodig vanaf het stuur volstaat. Geen wrijving (is verlies, dus vermogen) in de kabels.

Groet, Tom.
Worden die batterijen niet door de dynamonaaf opgeladen dan? Ik kan me dat niet voorstellen. Dat zou wel erg 20e eeuws zijn.
Het betreft hier een product voor elektrische fietsen, en die hebben reeds een enorme accu aan boord. Het kan niet anders dan dat het verbruik van de motor voor het schakelen in het niet valt bij die van de aandrijfmotor van de fiets.

Als later elektrisch schakelen voor gewone (=niet-elektrische) fietsen wordt geïntroduceerd dan wordt het een ander verhaal. Wat mij betreft werkt het ding dan hopelijk op AA batterijen in plaats van de gebruikelijke ingebouwde accu.
Inmiddels is er op de site van Rohloff wat meer informatie te vinden:

https://www.rohloff.de/en/products/speedhub/e-14/

Sep 2017 only available for new bicycles using the Bosch eBike-System

Manufacturers who have committed to add E-14 equipped bicycles to their 2018 E-bike range include: Heisenberg, i:SY, Koga, Nicolai, Maxcycles, Riese & Müller, TDS Velos, Velo de Ville.