Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mini voetpomp van Lidl - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mini voetpomp van Lidl

Ik begrijp dat de heer v. Doornik beide pompjes gaat gebruiken, dus niet één bij voorbaat gaat wegwerpen.
Of is de bedoeling eigenlijk te zeggen dat het pompje in uw ogen sowieso "wegwerp" is.....?

Groet, Tom.
De fabrikant meent er goed aan te doen een hele nieuwe pomp te sturen terwijl er met de nieuwe niks mis is: er ontbreekt echter een verloopstukje of twee. Een nieuwe pomp sturen is dan niet nodig en dat kan wegwerpen best in de hand werken.

Dat Martin een tweede lokatie heeft waar hij deze kan stallen, komt goed uit natuurlijk. Martin is er ook goed genoeg voor, volgens mij, om hem weg te geven aan iemand die hem ook goed kan gebruiken. Zoiets heb ik ook gedaan met een vervangende WakaWaka die ik kreeg omdat er mogelijk iets verkeerd kon zijn met de eerste die ik had. Ik heb m'n tweede weggegeven aan een vriend.

Los daarvan heb ik inderdaad niet het idee dat dit pompje een mensenleven lang mee zal gaan, maar iets in deze onnodige vervangingsfilosofie stuit me ietwat tegen de borst. Die dingen worden ook geproduceerd, en die ene extra op het totaal zal niet uitmaken, tot je alle individuele gevallen gaat optellen. Dat geeft toch best een voetafdruk.
Gisteren heb ik een tochtje van 60 km gemaakt en de Mini Lidl-voetpompje meegenomen. Na 2 km vond ik de achterband wat te zacht, effe bijpompen met deze Lidl-pomp. In tegenstelling tot mijn grote grijze fietspomp van Aldi (zie foto onder) die in mijn schuur staat, werkt het hefboompje op de kop van het slangetje andersom. Helaas past die kop niet op het Franse ventiel. Het grote gat is voor autoventielen en het kleine gat is zelfs te nauw voor het Franse ventiel. Het lukte me wel met een koperen verloopnippel, de kop past daarop wel. Maar het was eenmalig: toen de achterband stevig opgepompt was, is de kop stuk gegaan. Hij kan niet meer op de verloopnippel klemmen en schoot al sissend eraf.
Helaas: ik adviseer de Lidl-pomp niet meer te gebruiken, een complete ramp als jullie lange tochten gaan maken of bij aankomst op vliegvelden geen andere pomp beschikbaar is! Dan maar mijn oude gele fietspomp weer gebruiken, nooit kapot.

Afbeelding
Goedkoop is duurkoop , blijkt nu wel weer.
Een oude invoer over deze Bikers Dream, voor fietsers die niet willen bukken om te pompen. Naar ik begrijp is nog steeds Bikers Nep:)

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 656#p69656