Kees - dank je wel voor de uitgebreidde uitleg. Ik twijfel namelijk al enige tijd over het wel/ niet aanschaffen van een Leatherman. Goed te weten dat de kabels ermee doorgeknipt kunnen worden. Wat ik me afvraag is of de punt van de tang klein genoeg is om de functie van een missing link tang over te nemen aangezien mijn handen het losmaken nooit voir elkaar krijgen. Het meenemen ervan zou er ook voor zorgen dat ik geen losse schroevendraaier nodig heb in geval de derailleur nagesteld moet worden. Als mes heb ik een buck mes bij me. Je noemt dat hij ook kan functioneren als blikopener maar hoe werkt dat dan. Ik heb nu een losse simpele blikopener bij me zou als dat goed werkt een mooie dubbelfunctie zijn (en gewicht besparen). Lijkt op onderstaande https://www.google.nl/search?q=blikopen ... Sv81U-VaM:
Als ik je dus goed begrijp dan is de tang + kabelknipfunctie het belangrijkste, samen met de schroevendraaier functie en zijn de andere functies soms handig.
Net als jij heb ik ook 2 sloten bij me - 1 op de fiets en andere een beugelsot met kabel ivm inderdaad ipv de diefstalverzekering
Als ik je dus goed begrijp dan is de tang + kabelknipfunctie het belangrijkste, samen met de schroevendraaier functie en zijn de andere functies soms handig.
Net als jij heb ik ook 2 sloten bij me - 1 op de fiets en andere een beugelsot met kabel ivm inderdaad ipv de diefstalverzekering