Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsknooppunten in de provincie Luik - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsknooppunten in de provincie Luik

De Waals-Brabantse knooppunten staan toch gewoon keurig op de Opencyclemap?
Casartelli schreef:De Waals-Brabantse knooppunten staan toch gewoon keurig op de Opencyclemap?
Ik verzeker je dat dat eerst niet zo was!
Het is wel goed nieuws natuurlijk.
Casartelli schreef:De Waals-Brabantse knooppunten staan toch gewoon keurig op de Opencyclemap?
Die van Waals-Brabant staan ook al op Fietsnet, de beste online fietsknooppuntenplanner die ik ken. Rond Luik is het echter nog leeg. Wanneer je uitzoomt op de interactieve kaart van Fietsnet, zie je direct dat er in Wallonië buiten Waals Brabant en de Oostkantons slechts enkele geïsoleerde knooppuntnetwerken zijn. Gek genoeg bestaan ze ook niet in Luxemburg, terwijl daar wel veel fietspaden zijn.

Afbeelding
Leon schreef:
za 25 nov, 2017 13:12
Er is inmiddels een gedeeltelijke online kaart beschikbaar :
http://www.provincedeliege.be/mobilited ... intsnoeuds
Je krijgt de nummers van de knooppunten te zien als je er op klikt. Dat kan handiger, maar dat komt vast nog wel een keer.
Afgelopen week zijn de punten en routes die op de Waalse site staan ook op de website en app van fietsknoop opgenomen. Dat is al een stuk handiger.
Het is wel duidelijk al de her en der voorkomende gaten in het netwerk te zien dat het allemaal in ontwikkeling is.
https://www.fietsknoop.nl/planner
Leon schreef:
do 30 nov, 2017 11:59
Casartelli schreef:De Waals-Brabantse knooppunten staan toch gewoon keurig op de Opencyclemap?
Ik verzeker je dat dat eerst niet zo was!
Het is wel goed nieuws natuurlijk.
Helaas, in openstreetmap staat het Network: Points-noeuds en Province de Liège pas uit 5 nodes en 1 route.

Maar je kan natuurlijk zelf openstreetmap bijwerken... ;-)
De knooppunten in de omgeving Luik staan inmiddels wel op https://www.fietsnet.be/routeplanner/default.aspx
Het gaat helaas alleen nog om een gebied ten zuiden van Luik en in de omgeving Aubel. Of er ter plaatse bordjes en kaarten staan weet ik nog niet.
Ik ben hier nieuw,maar wij gaan over een paar weken naar Vaals,nu lijkt het ons leuk om van daaruit ook fietsroutes te fietsen in België,heeft iemand routes,kan namelijk op internet niet echt iets vinden.

Alvast bedankt Gerard Vink
Leon schreef:
vr 23 mar, 2018 12:13
Het gaat helaas alleen nog om een gebied ten zuiden van Luik en in de omgeving Aubel. Of er ter plaatse bordjes en kaarten staan weet ik nog niet.
Er staan in die gebieden inmiddels fietsrouteknooppuntennetwerkbordjes. Helaas zijn er geen kaarten bij de knooppunten dus je zult een smartphone moeten gebruiken of thuis alles voorbereiden.
Buiten die gebieden heeft men inmiddels op tal van plaatsen bordjes geplaatst die mededelen dat men bordjes gaat plaatsen en routes gaat wijzigen. Wat het nut van de (peperduur uitgevoerde) aankondigingsborden is ontgaat me volkomen want als fietser heb je er niets aan.
Afbeelding
Afbeelding
Ook heb ik gehoord dat men de knooppuntennetwerken van Franstalig Luik en die van Duitstalig België wil stoomlijnen en overal hetzelfde type bordjes wil gaan plaatsen. Verder kom ik steeds meer bordjes tegen waar zowel de 'Luikse' kleur groen als "Vlaams" bluawe op gebruikt wordt. Een unieke blijk van samenwerking tussen Wallonië en Vlaanderen?

De grote brug bij Lixhe, die afgelopen winter stukvroor, zal blijkens een bord eind oktober 2018 à raison van € 764.800,- hersteld zijn. Op dit moment gaan in het weekend fieterts en auto's er soms stiekem langs, ondanks de niet mis te verstane borden en afscheidingen
Ik heb een tijdje geleden de knooppunten van Waals-Brabant eens uitgetest, na enkele kilometers klopten de nummers al niet meer en na de 5de kasseistrook op 10km was ik het ook al een beetje beu... :(

Nu rijd ik meestal langs de knooppunten maar gezien het er steeds op achteruit gaat, ga ik toch eens een GPS aanschaffen. Ik geef de fouten meestal door aan de organisatie die er zich mee bezig houdt en ze hebben me onlangs nog gemaild dat ze weten dat er een probleem is op sommige plaatsen en dat er werk van gemaakt gaat worden. In de streek waar ik zelf woon hebben ze dit jaar veel nieuwe bordjes gezet (grotere blauwe exemplaren) en dat is een hele verbetering
Ik heb recent ontdekt dat er in de omgeving van Spa inmiddels talloze nieuwe knooppuntenbordjes staan, wat vorig jaar nog niet het geval was. De provincie luik is hard op weg in de vaart der volkeren op te stomen door ook daar naar een volledige fietsrouteknooppuntensysteennetwerkdekking te gaan.

Op de volgende, grote, afbeelding is globaal te zien wat de situatie is: https://www.liegeeuropemetropole.eu/ima ... artePN.jpg

Als fietser gebruik maken van dit netwerk kan nog niet. De knooppunten zijn niet opgenomen op websites, er staan geen kaarten langs de weg en ik heb geen flauw idee waar en wanneer je gedrukte kaarten zou kunnen kopen.

En, sommige trajecten kun je naar Nederlandse normen alleen klasseren als best wel heftige mtb-route.