Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke ortlieb tas? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

welke ortlieb tas?

Zoals gezegd, onze classic tassen doen het na 15 en 20 jaar dagelijks gebruik nog steeds prima. Het enige wat er aan kapot aan het gaan is zijn de gespen. Binnenkort moeten we die maar eens allemaal gaan vervangen.
Op basis van deze feedback en eigen voorkeur heb ik intussen besloten om me back-roller plus in cordura aan te schaffen. Het verkleuren op langere termijn neem ik er dan wel bij.
Wsl via sportbeer.nl (heb daar nog een bon 5% korting), dan komen ze op 104€ incl korting.
(De zwart/grijze classics staan zelfs maar op 94€, city's zijn nog minder duur).
abre facil schreef:Cordura
Kijk anders maar eens wat onder andere Wikipedia over dit weefsel schrijft:
"Cordura fabrics are known for their durability and resistance to abrasions, tears and scuffs. Cordura is also used today in most mid- to higher- end textile motorcycle jackets and pants due to its high abrasion resistance. Some Cordura fabrics have been designed specifically for military and extended outdoor use." (bron: Wikipedia).
Nu even wat wikipedia over vrachtwagenzeil schrijft, waar de classics van gemaakt worden:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tarpaulin
"Vinyl tarps are industrial-grade and intended for heavy-duty use. They are constructed of 10 oz. per sq. yd. (approximately 340 g/m2) -weight coated yellow vinyl. This makes the tarp waterproof and have high abrasion resistance and tear strength. These resist oil, acid, grease and mildew. The vinyl tarp is ideal for agriculture, construction, industrial and trucks."
Leon schreef:
Wim schreef:De City Line is iets van een kwart goedkoper en een kwart lichter. Dat is fijn, maar het nadeel is het ontbreken van wat extra draag en pakbanden.
Ik ben de losse banden van mijn oude rollers al jaren kwijt; ergens op zolder denk ik. Dat is niet erg want je kunt de sluitingen ook gewoon naar boven dichtmaken. Ze blijven dan evengoed waterdicht.
Bij de City Line tassen kan dat helaas niet omdat de haken niet mannetje-vrouwtje zijn. Aan de zijkant vastklikken vind ik niet zo strak inpakken als de tassen niet helemaal vol zijn, maar dat zal misschein wel wennen.
Is het niet mogelijk om de een van de clips te vervangen naar een vrouwtje? Dan heb je een lichtere, goedkopere ortlieb die op de gebruikelijke manier dicht kan, of zie ik iets over het hoofd?
Het is inderdaad jammer dat Ortlieb dit niet zelf al meteen doet. Ik heb zelf de vaste gespen vervangen door schuifbare gespen zodat ik kan varieren bij meer en minder vulling. Nog mooier zou natuurlijk zijn als Ortlieb de Cordura tassen in een City-uitvoering zou maken. De City-uitvoering is vooral minder zwaar omdat er minder toeters en bellen aanzitten, daar Cordura minder zwaar is als Polyester zou een Cordura tas in City uitvoering een nog minder zware tas op moeten opleveren.
+1 Ik heb ze daarover geschreven, maar ze hebben er niets mee gedaan. Ze zijn er blijkbaar nog steeds van overtuigd dat toeters en bellen de tassen verkopen.
Onlangs heb ik een set Ortlieb plus aangeschaft. Zowel voor- als achtertassen.
Deze heb ik bij coolblue besteld

Op de shortlist stond ook de Arkel Orca en de Thule adventure touring tassen.
Maar Arkel werd te duur (tevergeefs gewacht op de promoties rond november).
De Thule's vielen af omdat de bevestiging niet ideaal blijkt te zijn.