door
J.W. » zo 05 nov, 2017 13:54
Ondertussen... uitgebreid getest in Nederland Belgie Duitsland (Hohenlohe en Zwarte Woud). en Frankrijk (Picardië).
Belgie (niet getest in de Ardennen) en Nederland vormen geen probleem. Picardie ondanks korte en stevige hellingen is het wat moeilijker maar zeker te doen ook op niet geasfalteerde wegen. Hohenlohe idem. Enkel in het zwarte woud was het zoals verwacht met twee kinderen (15 en 18kg) niet altijd mogelijk om overal bergop te fietsen. Maar dat vond ik niet zo erg. 2km bergop aan 5/6% gemiddeld gaat nog net. Maar geen 4/6 km aan steilere percentages. (Voor alle duidelijkheid ik ben niet door het woud getrokken) Maar vertrok telkens vanop de zelfde plaats). Ons vakantie huis bereikte ik telkens na een klim van 1500m. Dit alles was redelijk voorspelbaar...
Vooral bij de afdalingen was het afwachten wat het zou geven. Ik moet zeggen dat dit geen probleem was. Steile afdalingen vormden geen probleem bij het remmen. Natuurlijk ben ik niet als een gek naar beneden geregen, (maar ook niet traag) Bij pakweg 50km/per uur was het geen probleem om comfortabel en snel te stoppen met een fiets van 2m63. De plannen voor de komende jaren liggen vast... Belgie (niet de Ardennen), Nederland, Noordelijk Frankrijk en Noord en midden Duitsland.