Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (relatief) vlakke route vanuit Istanbul richting West-Europa - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

(relatief) vlakke route vanuit Istanbul richting West-Europa

Of een dubbel crankstel monteren waarbij door het verschil in grootte van de voorbladen het achterwiel min of meer op dezelfde plek blijft staan. Dan rij je klein-groot, of groot-klein. En een stokje om de ketting van blad te wisselen.
Bedankt voor de extra tips! (ik had moeten weten dat deze vraag de voor- en tegenstanders van single speed uit hun kot zou lokken :))
Ik rij momenteel 46/16, dus een eerder zwaar verzet (al rij ik thuis 52/16, en Brussel is allesbehalve vlak, maar ik rij er meestal geen lange afstanden met die fiets); het tandwiel aan de fixed kant is 18T. Het frame van de fiets is van een oude koersfiets, dus er zit genoeg ruimte op de achterpatten om met dezelfde ketting op de SS of fixed kant te rijden. Stevige hellingen zijn geen optie met de 46/16, maar zoals iemand al aanhaalde - ik plan alleen te rijden en vind het dus ook niet erg om van de fiets te stappen waar nodig (of een stukje de bus te nemen). Ik rijdt ook op een fiets met versnellingen meestal op het zwaarste verzet (niet goed voor de knieën ongetwijfeld), en heb geen probleem om een korte stevige helling op te rijden, maar het langere klimwerk zal tegenvallen gok ik :) Ik ga dit weekend de fixed kant eens wat meer uittesten om beter aan te voelen hoeveel mijn actieradius wordt uitgebreid met die 2 tandjes extra.
Leuk!! 8) Veel succes, gaat je vast lukken!

En laat zuurpruimen lekker zeuren, die weten gewoon niet beter. Ik krijg ook vaak van die domme reacties te horen: waarom een racefiets, waarom een fatbike, waarom een fixie, waarom bikepacking, waarom over hikingtrails, waarom in de winter, waarom solo, waarom dit en waarom dat .. jaaaaaa waarom ga ik eigenlijk niet gewoon net als iedereen met de auto of het vliegtuig want dat is toch veeeeel makkelijker!!

Veel plezier en laat wat van je horen als het zover is!