Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Decathlon Quickhiker Ultralight III - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Decathlon Quickhiker Ultralight III

Wim schreef:Die Quickhiker 3 is natuurlijk evenmin een echte driepersoons tent want slechts 140 cm breed bij het voeteinde. Daar passen zelfs geen drie 52 cm matjes naast elkaar. In een Hilleberg Keron 3 kan dat nog wel. De praktische vuistregel is dus om altijd een tent te kopen voor 1 persoon meer dan de specificatie aangeeft.
Goed punt, hij is erg taps voor drie man.

Met de 4 persoons Quickhiker heb je dat minder (die is 2.10 onderin en groter dan de keron 4). De Vango Omega's zijn gewoon erg ruim, maar daar zit dus veel "loos gewicht" in.
Even een tip...

Ultralight IV is nu in aanbieding bij Decathlon in Schelle voor EUR 201!
http://nl.decathlon.be/tent-quickhiker- ... l#v1621159

Geen idee hoe werkt het bij Decathlon.. maar online en in alle andere Belgische winkels is de prijs gewoon 289.99 :o

Misschien even checken bij alle NL winkels voor kopjes. Je moet eerst voorraad per winkel raadplegen.
Grum schreef:Even een tip...

Ultralight IV is nu in aanbieding bij Decathlon in Schelle voor EUR 201!
http://nl.decathlon.be/tent-quickhiker- ... l#v1621159

Geen idee hoe werkt het bij Decathlon.. maar online en in alle andere Belgische winkels is de prijs gewoon 289.99 :o

Misschien even checken bij alle NL winkels voor kopjes. Je moet eerst voorraad per winkel raadplegen.
misschien een demo opruiming
jasmon schreef:
Grum schreef:Even een tip...

Ultralight IV is nu in aanbieding bij Decathlon in Schelle voor EUR 201!
http://nl.decathlon.be/tent-quickhiker- ... l#v1621159

Geen idee hoe werkt het bij Decathlon.. maar online en in alle andere Belgische winkels is de prijs gewoon 289.99 :o

Misschien even checken bij alle NL winkels voor kopjes. Je moet eerst voorraad per winkel raadplegen.
misschien een demo opruiming
Net gebeld. ze zijn allemaal nieuw... heb eentje gereserveerd. Na het werk ga ik hem ophalen.. er zijn nog 13 stuks op voorraad :P
Misschien iets om mee rekening te houden: in dit type tent is het bij goed weer redelijk warm slapen. Goedkoop of duur, ik zou steeds kiezen voor een tent met 2 deuren aan het slaapdeel, zodat je goed kan verluchten bij warme dagen.

Zeker als je nog niet vaak een tent hebt gebruikt, iets wat je misschien over het hoofd ziet, maar wat voor mij persoonlijk het verschil maakt tussen een aangenaam verblijf of een 'zweethut' ervaring :-)

Verder, hulde aan het principe: goedkoop instappen en dan wel zien.

Bij Decathlon vind ik niet zo direct iets leuks, maar vango: BANSHEE 300, ZEPHYR 300, .... (ik heb de prijzen niet bekeken).

Verder, gewoon nog mijn ervaring: na wat verschillende tenten heb ik jarenlang in de hilleberg kaitum geslapen, en eigenlijk blijft dat waarschijnlijk de beste tent die er op de markt is indien je een combinatie zoekt van weerbestendig/ruimte/gewicht/comfort/geschikte voor warm en koud weer. Vorig jaar is die dan uiteindelijk gesneuveld, en met een baby erbij hebben we onze tent vervangen door een nigor great auk 2. Ook zeker een aanrader, wel iets zwaarder, maar wat een gigantische ruimte!

Succes alleszins met de keuze, en veel plezier op de reis.
loknor schreef:Goed punt, hij is erg taps voor drie man.

Met de 4 persoons Quickhiker heb je dat minder (die is 2.10 onderin en groter dan de keron 4). De Vango Omega's zijn gewoon erg ruim, maar daar zit dus veel "loos gewicht" in.
Loos gewicht zal waarschijnlijk voor een deel te maken hebben met het kuipzeil (met bevestigingsbandjes) wat je bij de Vango meegeleverd krijgt en bij de Quickhiker niet. Volgens de reviews missen de gebruikers een dergelijk zeil wel bij de Quickhiker. Weegt al gauw zo'n 500 g. Voor de rest zal het tentdoek van de Quickhiker wat lichter zijn (dat hoeft natuurlijk niet persé slechter te zijn).

Maar je hebt een goed punt met de 4 persoons Quickhiker. Qua afmetingen komt deze goed overeen met de Omega 350. Het gewicht komt ook dichter bij elkaar in de buurt. Er blijft dan nog maar een verschil over van 1,25 kg, evt. te corrigeren met een kuipzeiltje van 500 g en dan praten we per saldo nog maar over een verschil van 750 g "loos gewicht" als je e.e.a. nuanceert.

Ik heb vorig jaar ook de Hilleberg Nallo 4GT in overweging genomen en kwam tot de conclusie dat Hilleberg vindt dat je met 4 personen in dergelijke afmetingen moet kunnen slapen (net als Decathlon dat met de Quickhiker 4 vindt), terwijl de Nallo 4GT 35 cm korter en 20 cm lager is dan de Omega 350, ook geen kuipzeiltje heeft voor in het voorportaal en met 3,4 kg maar 1,75 kg lichter is dan de Omega 350. Hier blijft uiteindelijk ca. 1,25 kg van over als je een kuipzeiltje bij de Nallo 4GT zou kunnen krijgen.
De prijs is wel een heel groot verschil, namelijk € 1.129,- voor de Hilleberg en € 269,- voor de Vango.
Dan maar 1,25 kg loos gewicht, scheelt een slordige € 860,-. Blijft overeind staan dat de Hilleberg een prachtige tent is.

Zowel de Quickhiker als de Omega 350 hebben een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Ik vind de Quickhiker Ultralight 4 vergelijkbaar met de Vango Omega 350. Kleur, merk, verkrijgbaarheid, garantie, etc. kunnen de persoonlijke voorkeur en de keuze uiteindelijk bepalen.
Hebben we nu een keuze gemaakt, iets anders geworden dan verwacht.

Na de tenten hal in Houten bezocht te hebben, leek het erop dat we voor de Vaude Chapel L 3 zouden gaan.
op de terugweg ook nog even langs eureka gegaan. daar liepen we tegen een nieuw model Idarado 3 op. Een tent waar we meteen een goed gevoel bij hadden.

De keuze is gevallen op de Idarado 3 van Eureka voor €315,00
Het werkelijke gewicht is nog even onduidelijk, op de webite wordt 4,8kg vermeld, in de showroom van eureka, 4,1kg. We vinden het een mooi compromis tussen, budget, ruimte en gewicht. De voortent is ruim genoeg voor alle tassen en om er ook nog eens met twee in een one chair te kunnen zitten als we dat willen.
Mooie tent hoor! Komt qua afmetingen, gewicht en prijs wel in de buurt van de Vango Omega 350.
Ik kan me je keuze wel voostellen. Veel plezier met je nieuw tent!
Edwin,

Dat klopt komt erg in de richhting van de omega 350,

Deze gaf ons een beter gevoel. vooral door de voorkant die helemaal open kan en een wat soepeler instap.