Met fietsonderbroeken heb ik slechts één ervaring en die is al meer dan 20 jaar geleden. Dat was een fietsonderbroek van Agu.Alfred schreef:In mijn zoektocht naar de voor mij ideale fietsbroek ben ik wel benieuwd over welke fietsonderbroeken er gesproken is in de vorige berichten. Welk merk en eventueel model.
Daardoor is mijn beeld over fietsonderbroeken misschien wat eenzijdig. In ieder geval zodanig dat ik in het vervolg in een fietsbroek ben gaan fietsen, wat mij beter beviel en nog steeds erg goed bevalt, zeker sinds ik in fietsbroeken van Assos fiets.
Fantastische zeem. Duur? Ja, in aanschaf, maar ik heb er drie en alledrie zeker al meer dan 15 jaar en omgerekend in fietskilometers zou ik ze niet meer duur durven noemen. Na 15 jaar zijn ze nog steeds niet versleten en nog erg comfortabel, terwijl ik er al heel wat uren en kilometers mee gereden heb, zowel tijdens mountainbike toertochten, tijdens o.a. Luik-Bastenaken-Luik op de racefiets als tijdens mijn fietsvakanties op mijn Koga destijds (inmiddels vervangen door een Santos).
Kou en regen kan ik aan de benen wat beter verdragen dan aan de rest van het lichaam. Ik heb dan ook niet zo snel een lange broek aan. Als ik er al één aantrek is het de eerder genoemde Mammut, desnoods over mijn Assos heen.
Prima combinatie wat mij betreft voor het voorjaar, de zomer en het najaar in NL of vergelijkbare omstandigheden in andere landen.