Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kopen van een Victoria tandem - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Kopen van een Victoria tandem

Het gaat niet zozeer om het geslacht maar wel om de lengte/kracht.
In mijn beperkte tandemervaring gaat het vooral om het gewicht. Als de lichtste persoon voor zit en de zwaarste achter, is het voor de voorste heel lastig sturen als de achterste niet meewerkt.
Klopt, alle drie komen samen. Zulke combinaties komen wel voor als het niet anders kan, maar dan heb je wel een erg stijve en stabiel tandem nodig.
Wim schreef:Klopt, alle drie komen samen. Zulke combinaties komen wel voor als het niet anders kan, maar dan heb je wel een erg stijve en stabiel tandem nodig.
Tandems worden veel gebruikt door slechtzienden, die er dan meestal voor kiezen stoker te zijn. ( :wink: ) Licht of zwaar is dan geen keuze meer.
Precies, maar van wat ik gezien heb zijn dat zelden tandems uit het rek. Om het nog een beetje hanteerbaar te houden zou ik ook kiezen voor een tweewieler bagage aanhanger.
Mochten jullie nog niet beslist hebben: kom morgen of overmorgen (zaterdag 18-2 of zondag 19-2) naar de Fiets- en Wandelbeurs in ...... Gent! In de Flanders Expo verzorgt de Tandemclubhet proefrijden met sporttandems. Dan kunnen jullie proberen of 'klein voor, groot achter' echt nodig is of dat je beter de klassieke verdeling kunt kiezen.

Je kunt rijden op de Cannondale 29er tandem (M/S), de Santos Double Travel (medium en small), de Flyer 7.80 E-tandem, de Droessiger TDA Street (medium) en de Pedalpower Deep.