Meestal krijg ik ook de opmerking: 'Zeker geen geld voor een echte motorfiets he?' Het zijn idd niet echt dure fietsen maar ze zijn wel zeer opvallend en dat kan zeker een onveilig gevoel geven, ligt er vooral aan in welk land of streek je fietst.Georg schreef: Ik denk dat veel mensen omkijken naar een fatbike niet vanwege hebberigheid maar vanwege het rare uiterlijk. Althans, ik wist ook van het bestaan niet af, alleen door dit forum.
Ik zag er 1 rijden in het wild en toen kreeg ik niet onmiddellijk de indruk dat het om een prijzige fiets zou gaan, eerder het tegendeel, ik dacht zúlke brede banden, wat een rare fiets, zeker geen geld voor normale
Maar profi dieven zijn waarschijnlijk beter op de hoogte dan ik.
Ik zat zelf bv een keer in Frankrijk op een treinstation te wachten, de fiets stond met bagage en al voor m'n neus, er komen een paar jongens aanlopen, draaien goedkeurend om de fatbike, knijpen in de banden, kijken naar mij en opeens springt er eentje op de fiets en trapt weg! Wat een idioot. Ik er gelijk achteraan, schreeuwend in 't zweeds en mepte de jongen van de fiets. Hij vallen natuurlijk, de fiets schoof tussen de mensen, de bewaking kwam aanhollen en de jongen verontschuldigde zich met de opmerking dat ie alleen maar even wilde weten hoe 't fietste en dat ie heusssss wel terug zou komen. Jaja, natuurlijk. Maar dit soort incidenten maak je niet echt mee met een gewone fiets.
Ik zie op dit forum ook vaak een 'Mijn fiets is gestolen' topic. Ik lees die topics bijna nooit, zijn bijna altijd van die dure fietsen en dan moet je ook niet verbaasd zijn dat ie onder je neus wordt gejat. Zelfde dus als met een fatbike. Daarom vind ik je fiets in de tent nog niet zo'n gek idee, vooral voor de solofietser die zijn fiets niet aan een ander kan vastmaken.