Na heel veel getest te hebben op Samsung S6 en iPhone 6S, overgegaan op eTrex 35 Touch. Ik ben tevreden met het toestel, precies omdat ik op voorhand wist dat er ook tekortkomingen aan kleven.
Nadelen: traag (opstarten, zoeken naar adres of logies in de buurt), stroomverbruik, toch nog steeds een leercurve voor je het blindelings bedient.
Voordelen: In 1 keer de track erin van hier tot Rome, geen 100 meter verkeerd gereden, goed zicht op alternatieve wegen, hoogteprofielen, ...
Grootste probleem vind ik het stroomverbruik. Voorlopig opgelost met gewone batterijen, die gaan 2 dagen van 7 uur fietsen mee. Oplaadbare niet eens 6 uur bij mijn gebruik. Ik koop binnenkort een fiets met USB-poort via naafdynamo, dan laad ik hiermee via powerbank batterijtjes op. eTrex rechtstreeks aan de USB-laadkabel lijkt me niet goed, daar is hij niet voor voorzien eigenlijk. De afscherming zit ervoor.
Je zal nog steeds nu en dan een computer nodig hebben, maar ik rij vaak een route op de meegeleverde TopoActive kaart, gaat goed als je telkens stukjes van 50 km berekent of zo over fietspaden.
De computer heb je nodig om tracks te maken, zoeken of over te zetten, de firmware updaten, nieuwe gratis kaartupdate over te zetten,...
Voor een grote reis: een kaart of reisboekje gecombineerd met dit dingetje is voor mij een plezier om zorgeloos rond te fietsen. En mijn gsm gaat dan in vliegtuigstand en kan makkelijk een week werken zonder op te laden, wanneer ik bv hem alleen een uurtje gebruik als ik WiFi heb.