Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Haha, daar moest ik om glimlachen.Shrek schreef:650B banden, Magura's en Rohloff spares heeft iedere FM in Tadzjikistan zo op de plank liggen, maar schijfremmen zijn eng want die kunnen stuk gaan. Ofzo.
Verder kun je op deze fiets alle opties kiezen die je ook bij de meeste andere Santossen kunt kiezen. Dus derailleur of Rohloff, ketting of riem, wel of geen verlichting, elektrische ondersteuning met de Go Swiss motor of niet, en een aantal sturen, zadels en pedalen. Maar uiteraard hebben wij bij De Vakantiefietser veel meer keuzemogelijkheden aan zadels, sturen, handvatten en pedalen dan wat Santos zelf biedt.
De 3+ kan zowel met Magura hydraulische velgremmen uitgerust worden als met Hope Tech Evo of XT schijfremmen. Door dubbele remnokken, kun je de positie van de remblokken voor de twee wielmaten aanpassen. En schijfremmen. Tja, wees daar voorzichtig mee als je op reis gaat.
De mooiste schijfremmen zijn de Hope Tech3 V4 schijfremmen met 203 mm geventileerde schijven. Door de grote diameter en de dubbele schijven me spleetje ertussen worden de schijven bij lange afdalingen voldoende gekoeld.
Je kan ook kiezen voor de Shimano XT schijfremmen. Je hebt ze met 180 en met 203 mm brede schijven. Ik raad de laatste aan. Internationaal gezien zijn de Shimano schijfremmen beter reparabel, maar de Hope zijn beter en mooier.
Slim bij elkaar gezochte en goede onderdelen, wat leuke details, maar het vernieuwende is vooral dat ze dit soort fietsen daadwerkelijk aan de man weten te brengenjeroen_ schreef: Ik vraag mij ook af hoe vernieuwend deze [Santos, Idworx] fietsen nou echt zijn
Mwa, 'de pers' in dezen zou ik niet te serieus nemen. Op Pad en aanverwanten zijn vooral lifestyleblaadjes, geen kritische journalistieke media.abre facil schreef:Santos heeft "weer-wat-nieuws", en vervolgens juicht en jubelt (een deel van) de pers en publiek.
Een doordachte fiets met goede specs en aardige details, maar niks magisch, en tamelijk duur.Maar als je wat kritischer kijkt, wat krijg je dan precies?
Heeft de Santosklant verstand van framegeometrie dan?abre facil schreef:Oogst een op-wensen-van-de-klant handgemaakt randonneurframe nog emotie of gevoel, bij deze Santos heeft de klant geen enkele input in framegeometrie.
Geheel correct gezegd "wel eens", dus de meeste tijd (99,99%?) fiets je gewoon.Als je op reis gaat, dan transporteer je je fiets wel eens in het vliegtuig, onderin een bus, op een bus, op een ossenkar
Pfoeh, daar gaan we weer...schijfremmen veel kwetsbaarder
Als mijn voor-v-brake in bergachtig gebied helemaal stuk zou gaan zou ik de achterste naar voren zetten en voorlopig verder fietsen tot in de eerste grote stad met een goede fietsenwinkel.Pedalero schreef: Als je wel een paar v-brakes kunt krijgen, ben je meestal in een genoeg bewoonde wereld om een paar schijven of remklauwen naartoe te laten sturen.
Idd. Als je van Hoek van Holland met de fast Ferry naar Maasvlakte 2 vaart maak je dat ook gewoon meeLeon schreef:Als mijn voor-v-brake in bergachtig gebied helemaal stuk zou gaan zou ik de achterste naar voren zetten en voorlopig verder fietsen tot in de eerste grote stad met een goede fietsenwinkel.Pedalero schreef: Als je wel een paar v-brakes kunt krijgen, ben je meestal in een genoeg bewoonde wereld om een paar schijven of remklauwen naartoe te laten sturen.
Wat ik me afvraag - ik heb geen verstand van schijfremmen - kan dat met schijfremmen ook?
Je hoeft overigens niet naar Nicaragua te gaan om je fiets op het pontje tegen een meute andere fietsen aangezet te zien worden.
Toevallig heb ik eens meegemaakt dat mijn voorste Magura HS33 rem kapot ging in de rimboe van Kameroen. Het bleek dat je honderden kilometers kunt fietsen met alleen een achterrem. Wel opletten dat je de snelheid niet te hoog op laat lopen in afdalingen.Pedalero schreef: Als midden in de rimboe je Magura's de geest geven, heb je ook niet zomaar een stel v-brake's te pakken.
Heb je enig idee hoeveel tijd versturen je gaat kosten? Een week ben je zo kwijt. Erg zonde van je vakantie. Bovendien kost verzenden ook aardig wat geld.Pedalero schreef: Als je wel een paar v-brakes kunt krijgen, ben je meestal in een genoeg bewoonde wereld om een paar schijven of remklauwen naartoe te laten sturen.
Als je voor een grotere remschijf hebt en je wilt de achterste schijf naar voren zetten, kun je de adapter voor de achterste klauw toch naar voren zetten?Friso* schreef:Paar remblokken en een extra schijf meenemen is een kleine moeite (al zou ik niet snel een schijf meenemen). Handig is om zowel voor als achter dezelfde maat schijfrem te hebben, kan je nog wisselen.