Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Help: Wat te doen als je geen hotel kunt vinden? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Help: Wat te doen als je geen hotel kunt vinden?

Ik voel me in ieder geval niet "superieur". Alleen, ik heb niet (meer) veel geld te besteden op vakantie. Dus dan is kamperen de enige, en toevallig vind ik de leukste, optie. Jeugdherbergen en hotels al helemaal, vind ik gewoon veel te veel geld kosten. Ik zeg niet dat ze te duur zijn, maar het kost allemaal wel veel geld. Als ik in deze levensfase veel geld ga uitgeven, dan heb ik straks maar weinig meer te besteden! Dus vandaar dat ik hoogstzelden (als het écht niet anders kan) in een hotel te vinden kán zijn, maar liever gewoon niet. Te duur, en ik ben er altijd wat onbeholpen want ik ben het niet gewend.

Ja, en leuk is het ook. Ook als het even wat minder weer is. We hebben het deze zomer de laatste weken gewoon wat slechter getroffen met het weer hier in Nederland. "Normaal" is het ongeveer 3 weken zon op 1 week regen, en richting herfst (september/oktober) wordt het dan 1 op 1. Maar dat betekent dat na een weekje minder weer altijd weer goed weer komt (heej: na regen komt zonneschijn :lol:!). Dan is kamperen echt veel leuker. Toen ik 2 jaar terug in de Ardennen aan het wandelen ging, en op 'n ochtend door 2 tikkertje spelende jonge wilde zwijntjes gewekt werd (ook al was dat half 6 :?) uit mijn bivakzak, vond ik dat toch heel mooi om te zien en te beleven. Ik denk dat de hotel-fietser dit gewoon "mist"/niet kent. Tuurlijk, wilde dieren kun je overal tegen komen, maar om zo wakker gemaakt te worden, dat is vrij uniek, denk ik (maw.: weet ik wel zeker!).

Naja, fiets ze allen!

Die combi van camping, hotel, pension, hostel, gite en chambre, room of zimmer heeft ook mijn voorkeur. Zeker met slecht weer in je piepkleine tentje op een camping met alleen maar caravans met tv's. Soms kom je daarop terecht.
Hardcore kamperen doe ik het liefst op plekken waar geen caravans kunnen komen en waar hoofdzakelijk wandelaars en fietsers hun tentje opzetten.
Heeft iemand een lijstje van zulke campings?
niko

Ik voel mij zeker niet superieur. Op mijn slaapmatje bevind ik mij immers in een lagere positie dan in een bed. Ik geef gewoon mijn eigen beleving weer.
Wildkampeerplekken kunnen inderdaad fors tegenvallen, maar dat geld toch ook voor hotels en pensions! Ik heb de ervaring dat ik eerst de muizenkeutels van mijn bed af moest schudden. Een ander onderkomen met dunne houten wandjes bleek een bordeel dat na 10 uur 's avonds pas goed tot leven kwam, met als hoogtepunt om 2 uur 's nachts een stevige vechtpartij in de kamer naast mij die zich later verplaatste naar de gang: net voor de deur van mijn kamer. Voor mij absoluut geen aanleiding om nooit meer in een kamer te overnachten. Je moet gewoon een flexibele instelling hebben: meestal is een negatieve ervaring een incident. Kun je niet als maatstaf gebruiken. Zie er ook de humor van in.