Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent voor solist in wording - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tent voor solist in wording

Wim schreef:Helsport Ringstind 2? Niet heel goedkoop, maar wel ruim en geschikt voor Scandinavisch weer.
Ongetwijfeld!
kwootje schreef: F6 gekocht, met aanvullend de éénpersoons winterversie binnentent. (...) Voor één persoon is het een ruime en hoge tent met de stok op en niet hinderlijke plek. Hier ben ik tevreden mee.
Dit klinkt goed :)
Dát zijn dus shock-cords :D - een light-versie van rubbers om krachten soepeler op te vangen.
Tnx voor de verhelderende foto&link :)
Mar schreef:Dát zijn dus shock-cords :D - een light-versie van rubbers om krachten soepeler op te vangen. Tnx voor de verhelderende foto&link :)
Nee geen light maar een heavy versie. Die grijze rubberen elastieken rekken teveel uit, drogen in onder invloed van UV en knappen dan snel. Die witte dikkere zullen langer meegaan, op mijn oude Terra Nova Solar zaten ze standaard bevestigd en hielden het 17 jaar uit.
Heb je nog een (internet) adresje waar ik dit soort goed shockcord kan bestellen?

Pieter
Het plaatje is van https://www.campshop.nl/shop/tentenenlu ... e=1&view=5 maar je kan dit bij iedere goed gesorteerde kampeerwinkel wel vinden. Of anders een zeilmakerij of naaigarniturenzaak, die verkopen ook elastisch koord van diverse diameters per strekkende meter.

Hier kan je ze per stuk bestellen.