Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De eeuwige twijfel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

De eeuwige twijfel

jeroen_ schreef:Als aanvulling op een fietsslot zou je ook kunnen overwegen een zo lelijk mogelijke kleur lak te selecteren. Zo heb ik een matte vuilnisbakken-grijs kleur gekozen voor zowel mijn rechtop-fiets als mijn ligfiets. Niet echt een vrolijke mooie kleur maar misschien wordt de fiets daardoor wat minder interessant als diefstal object. Tevens heb ik alle merknamen met duct tape afgeschermd. En ik was mijn fiets zo min mogelijk, ik houd alleen de draaiende delen redelijk schoon.

Ik krijg vaak de opmerking dat mijn fiets gewassen moet worden en bij mijn ligfiets wordt ook vaak gevraagd of hij zelf gebouwd is. Dan weet ik dat het goed zit met de anti-diefstal . :D
haha, goeie tip. Helaas is hij mat zwart geworden, valt wel minder op in het rek zo.
desmodus schreef:
Heeft er iemand ervaring met een van deze sloten?
Heb een Trelock vouwslot. Vouwt prima, en was destijds goedkoper dan een Abus, anders was die het geworden. Let wel op de lengte, had de mijne achteraf toch liever een stukje langer gehad.
desmodus schreef: Nu inderdaad de zoektocht naar een passend slot. Ik heb er 2 op het oog:
De ABUS Ivy Chain 9100 en de ABUS Bordo.
Twee verschillende sloten (waarvan minstens één van zeer goede kwaliteit) wordt ook vaak aangeraden. Dat maakt de drempel om te stelen nog hoger en veel dieven zijn gespecialiseerd in één soort slot en willen de fiets vooral ook snel kunnen stelen. (Natuurlijk op voorwaarde dat de fiets aan de buitenwereld wordt vastgezet, want anders is het een kwestie van inladen in een busje en later de sloten kraken. Maar dat spreekt natuurlijk voor zich.

Ook de tip van Jeroen is zeker terecht, hoe lelijker, goedkoper en opvallender je fiets er uit ziet, hoe kleiner de kans op diefstal. (Behalve als het opvallen net veroorzaakt wordt doordat de fiets 'nieuwheid en hoge prijsklasse' uitstraalt.)

Stickers op je fiets, ongewassen, onderdeeltjes met veel verschillende kleuren, een lelijke kleur, een deels zelf overschildert kader, ... Het is niet wat veel mensen willen, zeker niet bij een nieuwe fiets, maar het werkt wel preventief.

Renaat
Hou er rekening mee dat zo'n vouwslot bepaald niet in alle richtingen vouwt en je dus niet overal je fiets aan vast kan maken en helemaal niet voorwiel en frame tegelijk.
Ik heb zelf gekozen voor een Kryptonite Revolution beugelsot + kabel (link) naast het vaste Trelock slot. De beugel heb ik middels een adapter aan de zadelpen vastgemaakt zodat hij heerlijk uit de weg zit. Hopelijk maak ik het dievengilde het zo te lastig en laten ze de fiets gewoon staan.

Zie link: https://www.rosebikes.nl/artikel/krypto ... aid:852273
Ik wil nog even terugkomen op de oorspronkelijke vraag. Zie allerleerst ook maar eens hier: http://www.wereldfietser.nl/docs/de-eer ... 2016-2.pdf
In die vraag wordt geklaagd dat Big Apple banden moeilijk vooruit te krijgen zijn. Dat is eerlijk gezegd onjuist. In alle tests en alle persoonlijke ervaringen die ik gehoord heb geldt de Big Apple als een relatief snelle tour band, en zeker sneller dan de doorsnee 37 mm Marathon of zo die op de meeste stadsfietsen wordt gemonteerd.. Daar kan het echt niet aan gelegen hebben. Die Giant heeft wel een erg rechtop zithouding, en dat schiet niet op. Dat is het enige wat ik kan verzinnen. Zo'n comfortabele band geeft wel een sloom gevoel. Kortom, voor mij is een bredere band juist een aanbeveling.
Wim schreef:Zo'n comfortabele band geeft wel een sloom gevoel.
Vinger, zere plek :wink: