Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terugtraprem vs rollerbrakes - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Terugtraprem vs rollerbrakes

Er is op het www wel wat te vinden over de nexus 8 met terugtraprem (coaster brake) en wat dat met de levensduur van de naaf doet....
Ik heb al gezocht, maar niet echt iets gevonden. Dus terugtraprem + nexus 8v = slecht idee?
Ja sowieso een frictierem introduceert slijtagedeeltjes en die wil je niet teveel in een versnellingsnaaf...
Ik heb een bakfiets (sinds 10-2013) met Shimano rollerbrakes en van het weekend is de voorrem finaal gebroken. Sta er zelf enigszins van te kijken. Was niet beladen en reed op een recht stuk. De fiets wordt alleen gebruikt om de hond mee te nemen. Hiervoor nooit echt problemen met de remmen gehad, ook niet met een vorige bakfiets. Echt goed vond ik ze desalniettemin nooit.
Zijn ze jaarlijks onderhouden? Ik bedoel, het is al geen wereldklasse en als je er dan niks aan doet...
Shadow schreef:Zijn ze jaarlijks onderhouden?.
Uiteraard.
Vreemd, ik zou kijken voor een naaf met zware trommelrem, zo te monteren zonder laswerk aan de vork oid. Sturmey Archer maakt voor net geld voornaven met trommel, of met dynamo én trommel, of met extra grote trommel en dynamo :D
Laatste heb ik zelf (xl-fdd) en bevalt goed!
Ik denk zelf dat de power modulator een rol heeft gespeeld. De absolute noodzaak van een power modulator snap ik sowieso niet helemaal maar we gaan het meemaken. Zal het beter in de gaten gaan houden, mocht dit nog een keer gaan gebeuren ga ik verder kijken inderdaad. Bedankt voor je advies.
Friso* schreef:Ik denk zelf dat de power modulator een rol heeft gespeeld. De absolute noodzaak van een power modulator snap ik sowieso niet helemaal maar we gaan het meemaken.
Claims, ze willen geen klanten die over de kop gaan...
Voor de v-brakes op confectiefietsen hebben ze iets gelijkwaardigs bedacht.