Als je voor een vrij klein persoon een mtb zoekt waar je relatief rechtop op zit is het de moeite waard te kijken naar de damesmodellen van merken als Cube. Die hebben een aangepaste meer rechtop geometrie die voor vakantiegebruik veel geschikter is dan vooral de sportieve mtb modellen. Let ook op de lengte van de cranks. 175 mm is echt te lang voor je. Zie verder: http://www.wereldfietser.nl/docs/de-eer ... 2016-2.pdf
Ik ben er eens op gaan letten. Ik ben zelf, net als de vraagsteller, 173 cm. Mijn 26-inch MTB heeft 175 mm cranks, net als mijn 29-inch MTB en mijn reisfiets. Mijn racefiets heeft 170 mm cranks, net als mijn stadsfiets en mijn fixie. Met beide cranklengtes kan ik zonder problemen meer dan honderd kilometer per dag fietsen. Sterker nog, ik was me niet eens bewust van die verschillen! Ik ben me ook niet bewust van afwijkende lichaamsverhoudingen. Kortom, het lijkt me een van de alleronbelangrijkste dingen om op te letten.Wim schreef:Let ook op de lengte van de cranks. 175 mm is echt te lang voor je.