Hierbij nog even mijn ervaring met de riem en uitlijnen. Vandaag de spanning op de riem gecontroleerd en deze moest iets verhoogd worden. Op zich een fluitje van een cent. Daarna ook eens gekeken hoe de riem zich bij mij gedraagt op de tandwielen. Bij vooruit draaien van de trappers is er een kleine ruimte tussen de riem en de rand van het achterblad ik schat het op 0,5mm. Aan de voorkant raakt de riem net de rand van het tandwiel.
Als ik de trappers achteruit draai komt er geleidelijk, na 10-15 omwentelingen, wat meer ruimte tussen de rand van het achterblad en de riem, maar dat stabiliseert zich op ruim 1,5. De rand van de riem ligt dan gelijk met de rand van het achtertandwiel. Bij het voortandwiel blijft de situatie hetzelfde. Bij wederom vooruit draaien van de trappers herstelt zich de situatie weer.
Als ik de trappers achteruit draai komt er geleidelijk, na 10-15 omwentelingen, wat meer ruimte tussen de rand van het achterblad en de riem, maar dat stabiliseert zich op ruim 1,5. De rand van de riem ligt dan gelijk met de rand van het achtertandwiel. Bij het voortandwiel blijft de situatie hetzelfde. Bij wederom vooruit draaien van de trappers herstelt zich de situatie weer.