door
Mylène » za 05 aug, 2017 21:26
Mijn ervaring van vandaag; lang verhaal korter:
het was stervensdruk (zwarte zaterdag geldt dus niet alleen voor de auto's); 4 rijen voor de security poortjes, en daardoor komen duurde al bijna een half uur. Dit kwam vooral omdat veel mensen hun extra bagage op het perron pas betaalden, als je dat direct bij je reservering doet betaal je maar 10 euro voor je fiets ipv 30.
Na de security is het boarden. Daar zei medewerkster nog wel even dat ik mijn fiets uit elkaar moest halen. Toen heb ik heel begripvol geknikt. Ik ben naar de wagon gelopen alwaar een andere medewerker van Izy zei dat ik mn fiets gewoon in de bar-wagon kon. Deze wordt tijdens izy reizen niet gebruikt, itt tijdens de Thalys reizen. Dat was heel makkelijk en zo gedaan. Werd zelfs nog geholpen door een man van de security en andere passagiers met het inladen van mn tassen. Later kwam de eerste dame die zei dat ik hem moest demonteren, me nog controleren, maar ze zei niets over mn fiets.
Omdat er geen tussenstop is tussen Parijs en Brussel (en andersom), is er dus ook geen kans dat je fiets onverhoopt meegenomen wordt.
Ga dus op jacht naar de bar-wagon in de buurt van jouw zitplaats, en stal hem daar! Bespaart je heeel veel gedoe. Ben heel blij dat ik deze optie heb gekozen.