Volgens mij moet je even oppassen want er lijkt wat terminologische verwarring. Enerzijds heb je de breedte van de bracketpot, dat wil zeggen de ronde opening in je frame waar je de trapas in draait. Dat is 68 mm (meestal) of 73 mm. Als ik je eeerdere post begrijp heb je 68 mm maar verwijs je nu naar iets voor 73 mm. Daarnaast heb je de lengte van de trapas. Dat was als ik je begrijp 117.5 mm. Die lengte is niet standaard, en is afhankelijk van het ontwerp van de trapas (en de gewenste kettinglijn). Dus voor ieder crankontwerp is er weer een andere ideale trapas lengte om de kettinglijn go9ed te krijgen.
Ik zou tenzij ze erg slecht zijn deze cranks handhaven en alleen de trapas en de kettingbladen vervangen. Voor de trapas is een Shimano UN55 van de juiste lengte een betrouwbaar en betaalbaar plan. Voor de bladen zou ik kiezen uit mooie degelijke en lichte maar dure van TA, of goedkope stalen. Een slim compromis is een buitenblad van TA en stalen midden blad en kleinste blad, of eventueel ook het middenblad nog van alu. De buitenbladen zijn relatief het zwaarste en krijgen het minste te verduren.
Ik zou tenzij ze erg slecht zijn deze cranks handhaven en alleen de trapas en de kettingbladen vervangen. Voor de trapas is een Shimano UN55 van de juiste lengte een betrouwbaar en betaalbaar plan. Voor de bladen zou ik kiezen uit mooie degelijke en lichte maar dure van TA, of goedkope stalen. Een slim compromis is een buitenblad van TA en stalen midden blad en kleinste blad, of eventueel ook het middenblad nog van alu. De buitenbladen zijn relatief het zwaarste en krijgen het minste te verduren.