Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Jan Janssen Vuelta voor kampeerfietsvakantie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Jan Janssen Vuelta voor kampeerfietsvakantie

Zo is het. Van Bert kun je veel leren.
Bij zo'n groot frame kun je ook een grote frametas gebruiken en toch nog bidons plaatsen: http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=4163 Of gewoon (een deel van) je kleine tent aan de bovenbuis binden.
Bert van Sprang schreef:
De grootste les is denk dat ik moet gaan proberen zo min mogelijk mee te nemen.
Kom zondag naar de beurs in Bussum en je ziet hoe dat moet.
.. en je ziet meteen wat je mist :D

http://www.wereldfietser.nl/nieuws/fiet ... t-mogelijk
Marten schrijft mij dat het niets gaat worden omdat de fiets te klein is.
Wim schreef:Marten schrijft mij dat het niets gaat worden omdat de fiets te klein is.
Interessant. Heeft Hij ook aangegeven waarom?
Zadelpen te lang voor stabiliteit. Zadel te ver naar achteren om de fiets passend te maken. Daardoor gaat het fout met de gewichtsverdeling. Nu ik nog een keer naar het plaatje kijk is dit ook wel evident. Maar ja je moet Marten zijn om het gelijk te zien. De wielen waren ook prut.
Hmm, lijkt dus niet echt een haalbare basis voor een fietsvakantie. Dan ga ik nog even rustig verder denken wat ik dan wel wil. Ik acht de kans dat ik een mooie tweedehands waar ik tevreden mee ben vind niet zo groot. Ik wil namelijk liefst wel een fiets met sportieve houding, racestuur en derailleur. Tweedehands racefietsen vinden in mijn lengte is al redelijk onmogelijk, helemaal met extra eisen om er mee te kunnen toeren. De fiets die ik nu heb is maat 62, en die is eigenlijk te klein zoals te zien. Maat 66 of groter (bestaat dat?) is niet heel veel te vinden. Geld voor een nieuwe heb ik momenteel niet (student..), dus dat wordt misschien eerst een jaartje sparen.

Zondag naar de beurs lijkt me top, helaas heb ik dan een roeiwedstrijd dus ga ik er niet bij kunnen zijn.

Cranks zijn overigens 170mm, dus lijken langer dan ze zijn.
Ter overweging: ik rij zelf tegenwoordig mijn fietsvakanties op een mountainbike, die hebben ook een sportieve zit en zijn tevens wat steviger gebouwd. De maat kan wel een probleem blijven, want mensen van 2 meter lang heb je nu eenmaal niet zo veel.
CaspervH schreef:Ik wil namelijk liefst wel een fiets met sportieve houding, racestuur en derailleur. Tweedehands racefietsen vinden in mijn lengte is al redelijk onmogelijk, helemaal met extra eisen om er mee te kunnen toeren.
Een fiets hoeft daarvoor geen racefiets te zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Koga TerraLiner modellen van tweede helft jaren negentig… stalen frames, ruimte voor bredere banden en voorzien van alle mogelijke montagepunten voor bagagedragers, spatborden, bidons en andere zaken. Toch nog redelijk sportief qua geometrie en met een racebocht erop heb je de sportieve zit waar je naar zoekt. 3x9 racegroep erop en je hebt een zeer sportieve vakantiefiets onder je kont. De Randonneurs en Travellers uit de late jaren tachtig tot eerste helft negentig idem dito. Andere merken hebben vergelijkbare fietsen (Giant Expedition bijvoorbeeld) in het aanbod gehad die je regelmatig op de tweedehandsmarkt voorbij ziet komen. Tegenwoordig zijn "reisfietsen" meestal zware MTB-achtige tractoren, maar een jaar of twintig geleden was dat wel anders. Als je niet met zware bepakking op reis gaat, kun je met zo'n fiets prima uit de voeten.
De fiets die ik nu heb is maat 62, en die is eigenlijk te klein zoals te zien. Maat 66 of groter (bestaat dat?) is niet heel veel te vinden. Geld voor een nieuwe heb ik momenteel niet (student..), dus dat wordt misschien eerst een jaartje sparen.
Grootste struikelblok is je lengte en de framemaat die je daardoor nodig hebt. Die zul je niet veel zien op de tweedehandsmarkt. Geduld is een schone zaak, en je bent zeker niet de enige in dit land die op een grote fiets rondrijdt. Met gericht zoeken op Marktplaats en andere advertentiesites zou je best eens een mooie deal op de kop kunnen tikken.