Spurcycle en Helinox maken mooie dingen, maar zo revolutionair zijn ze nu ook weer niet. Een patent zal er voor beiden niet in zitten lijkt mij. Misschien dat zij het op auteursrechten voor het design kunnen gooien.cycloantverpia schreef:Dit vind ik nu echt jammer voor die kerels van Spurcycle. Die jonge ingenieurs hadden een topidee nemen de moeite en tijd om hun concept uit te werken tot een topproduct en vervolgens gaan die Chinezen ermee aan de haal. Ik besef ook wel dat dit anno 2016 helaas voor veel producten de realiteit is maar het is en blijft niet juist en onethisch. Ik weet niet of er een patent bestond voor deze bel maar wellicht had dat geen verschil gemaakt voor de Chinese namaakindustrie.
Remember die knock-offs van die hellinox stoeltjes die hier een tijd terug werden aangeprezen?
Je zou je zelfs kunnen afvragen of zoiets op een forum als dit thuishoort. Een torrentsite verkoopt namelijk ook niets en verwijst ook uitsluitend naar de plek waar je iets discutabel/illegaals kan vinden en die sites zijn ook omstreden...
Het is maar een bedenking...
Greetz,
Bram
Of de Chinese waar legaal of illegaal is valt dus nog te bezien. Het lijkt mij niet dat daar een rol voor de forumbeheerders ligt, eerder voor de wetshandhavers.
Via torrents worden overigens ook legale zaken verspreid.