Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reserveren treinplek in Italië en Zwitserland kort tevoren - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Reserveren treinplek in Italië en Zwitserland kort tevoren

Karel3 schreef:Een andere optie om van Basel naar Nederland te geraken: De lijn Basel-Brussel. Doe je weliswaar lang over (een uur of 7), met veel stops in Frankrijk, maar je hoeft tot Brussel niet over te stappen.
Het aantal stops in Frankrijk valt wel mee, maar in Wallonië schiet het niet meer op met stops in Arlon, Marbehan, Libramont, Jemelle, Marloie, Ciney, Namen, Gembloux, Ottignies en nog 5 stations in Brussel: dat is wel heel erg veel voor een internationale trein en maakt de reis onnodig lang.
bert sitters schreef: Hoe laat is die trein die om 13:16 uit Bazel vertrekt in Brussel?
Om 20:27 komt hij aan in Brussel Zuid; om 20:45 vertrekt daar de laatste intercity naar Nederland (die om 0:05 aankomt in Amsterdam).
@Kees.
Is deze trein ook te boeken met fietsplaats bij de Treinreiswinkel?

Hoe laat vertrekt deze trein vanaf de heenreis in Brussel-Zuid naar Bazel?
Ik denk dat de Treinreiswinkel dit wel kan boeken, maar heb daar zelf geen ervaring mee omdat ik liever met de nachttrein naar Bazel ga: dan hou ik meer tijd over om te fietsen.

De eerste trein vertrekt om 7:33 van Brussel-Zuid om komt om 14:34 aan in Bazel.
De latere trein vertrekt om 12:33 en arriveert om 19:39 in Bazel.
Wij fietsen deze zomer van Basel naar Nice. Ik heb ook gezocht op de mogelijke treinreizen maar werd er allemaal niet vrolijk van. Of de reis duurt lang, of je moet reserveren, geen liften... Ik heb daarom bedacht om met de auto naar Basel te rijden en hem daar te parkeren. Ik laat vervolgens de auto naar Nice rijden door een Nederlands bedrijf. Als we in Nice aankomen staat de auto weer keurig klaar om terug naar huis te rijden. Het kost iets meer dan met de trein maar het behoud wel onze flexibiliteit.
keesswart schreef:Ik denk dat de Treinreiswinkel dit wel kan boeken, maar heb daar zelf geen ervaring mee omdat ik liever met de nachttrein naar Bazel ga: dan hou ik meer tijd over om te fietsen.

De eerste trein vertrekt om 7:33 van Brussel-Zuid om komt om 14:34 aan in Bazel.
De latere trein vertrekt om 12:33 en arriveert om 19:39 in Bazel.
Helaas gaat er volgend jaar gen Citynightline meer.

In 2017 gaat er wel een Regionale trein rijden tussen Anrhem en Dusseldorf.
bert sitters schreef:
In 2017 gaat er wel een Regionale trein rijden tussen Anrhem en Dusseldorf.
Is al bekend wat het schema wordt, hoe vaak hij gaa stoppen? Het zal waarschijnlijk iets sneller zijn dan de Venlo - Dusseldorf vebinding, maar veel verschil zie ik het niet gelijk maken. Wel minder overstappen als je uit het midden van het land komt denk ik.